Testsmink

Tetoválásnak nevezik, de valójában nem az. Nem véletlen, hogy az igazi tetoválás professzionistái erélyesen tiltakoznak a fogalom kisajátítása ellen, hiszen a testsmink egyetlen estére szól.

A New York-i fiatalok között, modellektől sportolókig, terjed a testsmink divatja, nem menekül tőle sem a kar, sem a hát, sem a váll. A különleges festékkel felvitt bonyolult ábrák - kígyók, kelta jelképek, tűznyelvek - sokasága szinte már olyan kelléknek számít, mint az ékszer, táska és egyéb kiegészítők. Témáját befolyásolhatja a parti jellege, a ruha, viselőjének hangulata.

A testsmink csak pár óráig marad meg, és könnyen eltávolítható alkoholos vattával. Egyetlen célja van, a figyelem felkeltése, biztosíték arra, hogy a partin az ember nem marad észrevétlen, bár ha sokan használják, banalizálódik.

Clint Eastwood filmszínész lánya, Laura például bevallottan ezért látogatja sűrűn a gomba módra szaporodó testsminkelő stúdiók egyikét. Az új divat ugyanis új üzlet is lett. Egymás után jelennek meg azok a cégek, amelyek az alapanyagot árusítják és a sminkelő szalonokból sincs már hiány. Pedig a műveiket nem kínálják olcsón. Az egyszerűbb mintákért átlag 75 dollárt kérnek, a bonyolultakért több ezret is kell fizetni.

Olaszországban eddig még csak némelyik divattervezőt érintett meg a testsmink-szelleme. Van olyan, aki egy-egy bemutatóra minden modelljére különleges témát festet - írta a Corriere della Sera című olasz napilap.

Forrás: MTI