Eladják a Variety-t

Eladja a hetvenéves múltra visszatekintő Variety tekintélyes szaklap kiadóvállalatát a Reed Elsevier anyavállalat. A lépést költségcsökkentéssel és profiltisztítással magyarázta a brit-holland érdekeltség.

Crispin Davis, a Reed Elsevier vezetője hangsúlyozza, hogy a cég egyben szeretne megválni a szórakoztatóipari lapok kiadásával foglalkozó részlegtől, és nem tervezi a Variety külön áruba bocsátását. Közölte, hogy a leányvállalat iránt nagy az érdeklődés, de konkrét ajánlat még nincs, és az üzlet nyélbeütését sem sürgeti semmi.

A szakértők szerint az anyacég magazinkiadója, a Reed Business Information (RBI) akár 2,15 milliárd dollárt is érhet. A leányvállalat a Variety-lapcsalád mellett a Publishers Weekly, a Broadcasting, a Cable és a Multichannel News című újságokat publikálja.

A kiadványok közül a Variety a legismertebb márka. 1905-ben hetilapként alapították New Yorkban, mai zászlóshajója, a kaliforniai székhelyű Daily Variety pedig 1933 óta jelenik meg. A New York-i változat 1998-tól viseli a Daily Variety Gotham címet. A nemzetközi változat hetente jelenik meg. A lap az interneten is jelen van.

Bár a Daily Variety mindössze 30 ezer példányban kerül az újságárusokhoz, az amerikai szórakoztatóipar és médiapiac leggazdagabb és legbefolyásosabb résztvevőinek mindennapi bibliájaként tekintenek rá.

Hatására jellemző, hogy lapjairól honosodott meg számos olyan szlengkifejezés, mint a "sitcom" (szituációs komédia) vagy a "szappanopera", amely mára már szervesen beépült a szakmai és mindennapi nyelvbe.

A Variety stábja honlapján szűkszavú közleményben tolmácsolta az eladásról szóló bejelentést, amelyben szükségesnek tartották kiemelni, hogy a RBI tavalyi bevétele 1,76 milliárd dollárra rúgott.

Charlie Koones, a Variety elnöke és kiadója néhány hete nyilvánosságra hozta, hogy márciustól megválik posztjától, és más feladatot vállal a médiaüzlet világában.
Forrás: MTI