Kit hívjunk, ha baj van?

Arra a kérdésre, hogy melyik az a segélyhívószám, amelyet az Európai Unió területén bárhol hívhatunk, az uniós polgárok mindössze 22 százaléka tudta azonnal megnevezni a 112-es számot - derült ki egy uniós felmérés hétfőn nyilvánosságra hozott eredményeib

Az EU legfőbb végrehajtó testülete, az Európai Bizottság ezért felszólította a tagállamokat, hogy fokozzák a 112-es segélyhívószámmal kapcsolatos tájékoztatást.

Az európai uniós távközlési szabályozás 2003-as hatályba lépése óta a 27 tagállam közül 26 tette lehetővé polgárai számára a 112 vezetékes és mobiltelefonról történő hívását. A 112-es hívószám bevezetésének elmulasztása miatt Bulgária ellen indított jogsértési eljárás még folyamatban van.
Annak érdekében, hogy a segélyszolgálatok időben beazonosíthassák a balesetek helyszínét, 2003 óta a távközlési szolgáltatók kötelesek a segélyszolgálatok rendelkezésére bocsátani a híváskezdeményezés helyére vonatkozó információkat.

A Bizottság szándékosan ezt a napot, február 11-ét - a külföldi dátummegjelölés szerint 11/2 - jelölte ki a 112-es hívószám tudatosítására.

Az említett felmérés szerint az EU lakosságának 95 százaléka hasznosnak tartja az unió egész területén elérhető, egységes segélyhívószámot. A megkérdezettek szerint a 112 megfelelő működése különösen akkor fontos, ha a valaki a megszokottól eltérő környezetben tartózkodik.

Külföldi utazás során például csupán 53 százalék annak a valószínűsége, hogy a 112-t hívó személy pontosan meg tudja határozni az esemény helyszínét. Ha a hívó hazájában történik hasonló eset, ez az arány 80 százalék feletti.

Forrás: MTI