Borkóstoló a fedélzeten

Több mint 300 ezer liter bort és pezsgőt kortyolnak el évente a Malév utasai. A magyar bor fontos marketing eszköz, az utas az italokon keresztül ismerkedik meg talán először Magyarországgal.

Amint Leonov Péter, a magyar légitársaság vezérigazgatója péntek délelőtt - egy Boeing 767-300 fedélzetén - az MTI munkatársának elmondta, a légitársaság a jövőben kiemelt szerepet szánnak a magyar borok bemutatásának.

Két tucatnyi borászat közül válogatták ki azt a kilencet, amely 2008-ban a Malév beszállítója lesz. Olyan cégek mellett voksolt a szakértőkből álló zsűri, amelyek magas minőségű bort képesek nagy mennyiségben és megfizethető árakon szállítani.

A kétfordulós bortenderen - 12 pincészet 84 borából - 9 termelő 14 produktumát választották ki. Ezeket a légitársaság 53 célállomására repülő gépek napi 120 járatán kínálják.

Nem hiányozhat a listáról a Törley pezsgő, és a klasszikus egri bikavért és tokajit előállító pincészetek és kereskedők sem. Három cég is szállít tokajit a Malévnek, a könnyebb száraz furminttól a patinás édes desszertborokig.

Bort délelőtt tíz óra előtt nem kínálnak a fedélzeten és a rövid, egy órás utakon sem, a hosszabb utakat megtevő járatok turistaosztályain azonban igen. A business osztályon két-két fajta vörös és fehérbor, egyfajta desszertbor és pezsgő, míg a turistaosztály kínálatában egy-egy fajta fehér és vörösbor szerepel.

A tenderen nyertes borokat folyamatosan váltják a fedélzeten a gyakran utazók örömére.

Forrás: MTI