Magyar Bálint nyilatkozott

Magyar Bálint az elaprózott települési és iskolaszerkezettel magyarázta hétfőn a Dél-dunántúli régióra kiírt speciális uniós pályázati feltételeket, amelyet a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete kifogásolt korábban.

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség államtitkára újságírók előtt elmondta: e térséget kis létszámú iskolák uralják.

Hozzátette: hosszas, többéves kutatómunka előzte meg ennek a konstrukciónak a kidolgozását.
A regionális fejlesztési tanács 2006 végén fogadta el azt az intézményfejlesztési koncepciót, amelynek lényege, hogy iskolai társulások révén próbálják meg a fejlesztéseket koordinálni.

Az alapvető kérdés az volt: az uniós forrásokat arra fordítják-e, hogy korszerűtlen struktúrákat konzerváljanak, vagy egyfajta együttműködési lehetőséget írnak elő az iskolák és önkormányzatok számára. Ezt az utóbbi utat választották, helyesen - mondta Magyar Bálint.

A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete pénteken közölte: az oktatási miniszter állásfoglalását várja a dél-dunántúli régió regionális operatív programjáról, annak oktatási hálózatok fejlesztésére kiírt pályázata ugyanis szerintük alkalmas az intézményi pedagógiai önállóság megszüntetésére. A pályázati kiírás szerint megyei jogú városok akkor pályázhatnak eredményesen, ha integrált iskolákat hoznak létre.

Szüdi János, az oktatási tárca közoktatási szakállamtitkára az MTI-vel közölte, hogy az Oktatási és Kulturális Minisztériumnak e programok elkészítésénél csak közvetett közreműködési lehetőségei vannak, amelyek lényege a segítségnyújtás.

A Regionális Operatív Programok elkészítéséért a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség tartozik felelősséggel - hívta fel a figyelmet közleményében a szakállamtitkár. A kérdéses dél-dunántúli régió területén sok kistelepülés van, amelyek az összefogás nélkül nehezen tudják megvalósítani az említett elvárásokat - közölte akkor az államtitkár.
Forrás: MTI