Szeretethang

Szeretethang címmel kismamáknak indít koncertsorozatot csütörtökön a MÁV Szimfonikus Zenekar - tájékoztatta Strausz Erzsébet, az együttes sajtóreferense az MTI-t. A 60 perces hangversenyek helyszíne a zenekar budapesti, Múzeum utcai próbaterme.

A kismamáknak szervezett koncertsorozat célja a baba és a mama még intenzívebb egymásra hangolása a zene segítségével - közölte a sajtóreferens. Raffai Jenő orvos szerint "az igazi baba-mama zene olyan, ami az anya lelkén átszűrődve éri el magzatát. Ettől személyes, ettől lesz kettőjük kizárólagos élménye."

Kodály Zoltán 1929-ben Párizsban, egy zenepedagógiai konferencián kérdésre válaszolva azt mondta: a zenei nevelést a magzati életben kell elkezdeni. E gondolat jegyében szervezi a MÁV Szimfonikus Zenekar a kismamáknak szóló, Szeretethang koncertjeit - mondta Strausz Erzsébet.

A klinikai megfigyelések bizonyítják, hogy érdemes a magzat érzékszerveit ingerelni, mert így serkenthető az érési folyamat - idézte Mélykútiné Dietrich Helga szakértőt. A zene eljut a magzathoz: nemcsak hallja a zenei hangokat az anyaméhben, de arra egyedi módon reagál is. A nyugodt tempójú, csendes zenéket, az árnyalt, finom hangszínű énekhangot általában nyugodt, lelassult szívveréssel nyugtázza, míg a gyors tempójú zene, ének tempóbeli változásaira szívverése ritmusának megváltozásával reagál.

A bőr akusztikus ingerfelvevő tulajdonságára épülő programok a kreativitás, a muzikalitás és a beszédkészség átlagon felüli fejlődését eredményezhetik. Ez a tény többszörösen hat a babára és nagyobb élményt nyújt, valamint fejlődését sokszorosan elősegíti.

"A megfigyelések tanulságai arra hívják fel a figyelmet, hogy azok a babák, akik magzati korukból sok hangélménnyel, mozgáslehetőséggel, illetve azok élményével rendelkeznek, születésük után lelkileg kiegyensúlyozottabbak lettek, hallásuk érzékenyebb, beszédfejlődésük is gyorsabb lett" - írja tanulmányában Mélykútiné Dietrich Helga.

Az első, csütörtöki foglakozásra népszerű szerzők - Bach, Mozart, Vivaldi - kamaraműveiből válogatott Székely Edit fuvolaművész és Kokas Klára zenepedagógus, Kodály Zoltán tanítványa.
Az előadásokat legfeljebb ötven fős csoportoknak tartják, hogy lehetőség szerint mindinkább megőrizhessék a bensőséges hangulatot, és a foglalkozás vezetői mindenkihez egyforma figyelemmel fordulhassanak.
Forrás: MTI