A legnagyobb kávéházhálózat új stratégiája

Egyharmadával csökkentette egy csésze kávé árát, sőt ingyen repetát is bevezetett vendégei számára kísérletképpen a világ legnagyobb kávéházlánca központjában, Seattle-ben a vetélytársi árcsökkentések nyomására. A Starbucks másfélről egy dollárra (176 for

Összehasonlításul: jelenleg két legnagyobb amerikai riválisánál, a McDonald,snál 1 dollár 7 cent, a Dunkin, Donutsnál pedig 1 dollár 39 cent körül adnak egy kicsivel nagyobb csésze - 2,95 deciliter (10 fluid ounce) - kávét.

A kávéházlánc nem közölte, hogy meddig tart az akció, s azt sem, hogy hány kávézóban indították el vagy kiterjesztik-e majd az Egyesült Államokon kívülre. Csupán annyit szögeztek le, hogy a tesztakció nem képezi egy új üzleti stratégia részét.

"A tesztelés számunkra életforma, hiszen állandóan keressük a módját, hogy miként erősíthetjük kapcsolatainkat a vásárlókkal, s hogy miként részesíthetjük őket a legjobb Starbucks-élményben" - olvasható a cég nyilatkozatában.

A Starbucks a világ legnagyobb kávéházhálózata, amelynek több mint 15 ezer üzlete működik 44 országban. Meg nem erősített hírek szerint a Starbucks tervezi, hogy 2008-ban megjelenik a közép-európai piacon, így Budapesten, Prágában és Lengyelországban összesen húsz kávézó megnyitásáról beszélnek. Bécsben már kilenc Starbucks-kávézó működik.

Forrás: MTI