"Középszerű" oktatás

Középszerűnek minősítették a brit iskolákban folyó földrajzoktatást a kormány illetékesei, hangsúlyozva, hogy a diákok nem tanulnak a klímaváltozásról és a fenntartható környezetről.

Ráadásul az elemi és középiskolákban egyre kevesebb diák tanul földrajzot az illetékes brit kormányzati ellenőrző szerv, az Ofsted szerint.

A diákokat kirándulni is alig viszik a tanárok, akik részben egészségügyi vagy biztonsági okokra hivatkozva indokolják ezt.

"Számos elemi iskolában a tanárok nem érzik magukat otthon a földrajz oktatása terén, és alig van vagy nincs is lehetőségük továbbképezni magukat e tantárgyban. Gyakran nem hozzák eléggé összefüggésbe a földrajzot a többi tantárggyal, pedig ez elősegítené a diákok számára az olyan átfogó kérdések megértését, mint a világpolgárság, a kulturális sokféleség, az emberi jogok vagy a fenntartható fejlődés" - olvasható a jelentésben.

A szakemberek különösen a középfokú oktatás első három évében történő földrajzoktatás szintjét találták aggasztónak.

A brit kormány ugyanakkor jelezte, hogy a megfelelő szervek bevonásával már intézkedéseket tesz a probléma orvoslására.

"Biztos vagyok benne, hogy a már életbe léptetett változtatások a földrajzoktatás hosszú távú fellendülését eredményezik - mondta Jim Knight brit oktatásügyi miniszter.

Forrás: MTI