Véglegesülhet a BKV könyve

Várhatóan márciusban dönt a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottsága a BKV járatait és menetrendjét rögzítő idei paraméterkönyvéről - nyilatkozta a főpolgármesteri hivatal kommunikációs igazgatója és a közgyűlés szakbizottságának elnöke az MTI-nek.

Nyáry Krisztián igazgató és Lakos Imre (SZDSZ) elnök elmondta, a Főpolgármesteri Kabinet hétfői ülésén Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) főpolgármester-helyettes tolmácsolta a betegeskedő Demszky Gábor főpolgármester azon igényét, hogy a bizottsági döntésre benyújtandó javaslat előzetesen kerüljön a kabinet elé. Hozzátették, hogy ezúttal a városvezetés megismerkedett azzal az ütemtervvel, amely alapján döntenek majd a paraméterkönyvről.

Lakos Imre közölte, hogy a bizottságot január végi ülésén a BKV már tájékoztatja a paraméterkönyv előkészületeiről. A cég jelenleg még a kerületekkel egyeztet ez ügyben. Február közepére pedig már körvonalazódhat a paraméterkönyv konkrét javaslata, amelyet majd még egyszer megvitathat a bizottság - fűzte hozzá az elnök.

Az MTI információi szerint Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes az általa jegyzett előterjesztésben kitért arra is, hogy állami és önkormányzati többletforrás hiányában a paraméterkönyv módosításával csökkenthető a cégnél idén várt mintegy 9 milliárd forintos veszteség. Szerepel az anyagban az is, hogy 1996 óta azonos a cég szolgáltatási teljesítménye, miközben csökkent a főváros lakossága és a szolgáltatás iránti kereslet, illetve, hogy már csak 55-60 százalék a tömegközlekedést választók aránya.

Lakos Imre elmondta azt is, hogy a kabinet ülésén nem esett szó a BKV jegypénztárainál az elmúlt napokban kialakult tumultussal összefüggő kérdésekről. Az elnök szerint "a BKV menedzsmentjének rossz döntései miatt a politikusokat szidják megint".

Az elnök szerint "ilyen helyzet elé nem lehet állítani az embereket. Nem volt egy szerencsés megoldás a BKV részéről megint csak". Hozzátette, nagyobb rugalmasságra, nagyobb türelmi időre lett volna szükség egy ilyen átalakulásnál.

Lakos Imre hangsúlyozta, "ha a BKV azt akarja, hogy sokkal többen használják a közösségi közlekedés szolgáltatásait, akkor úgy kell hozzáállni neki is, mert egy szolgáltató cég".

Forrás: MTI