Kiszolgáltatott fogyasztók

A mai napon írásbeli kérdést nyújtottunk be Kákosy Csaba gazdasági miniszterhez. Tapasztalataink szerint egyes magyarországi mobilszolgáltató cégek nagymértékben és indokolatlanul bizalmatlanok a saját előfizetőikkel szemben.

Több esetben előfordult, hogy az előfizető egyes cégeknél - saját szabályozásuk szerint - az új előfizetés kezdetétől számított két hónapig nem veheti igénybe a roamingszolgáltatást, csak külön pénzösszeg letétbe helyezése esetén! A Fidesz fontosan tartja azt, hogy az Európai Unió által a közelmúltban normalizált roamingszolgáltatást minden magyar állampolgár igénybe tudja venni, külön, egyoldalú feltételek teljesítése nélkül is. A fogyasztókkal szemben tanúsított teljes bizalmatlanság másik jele, hogy egyes mobilszolgáltatók ún. havi részszámlát állítanak ki az előfizetőknek, amelynek kifizetéséhez kötik a további szolgáltatást! A Fidesz számára elfogadhatatlan, hogy egyes mobilszolgáltatók túlbiztosítják magukat a saját előfizetőikkel szemben, megnehezítve ezáltal a szolgáltatások igénybevételét.

Megítélésünk szerint a világ, a fogyasztóvédelmi kultúra más irányba halad: az előfizetők biztonságérzete, azaz a szolgáltatók hosszútávú kiszámíthatósága kerül előtérbe, nem pedig maguk a cégek. A gazdasági minisztert arról kérdezzük, hogy helyesnek tartja-e a jelenséget, a mobilszolgáltatók előfizetőkkel szembeni, a szolgáltatás igénybevételét megnehezítő bizalmatlanságát. Érdeklődünk továbbá afelől is, hogy milyen megoldásokat lát a helyzet megnyugtató megoldására, a fogyasztók védelmére, a szolgáltatás kiszámíthatóvá tételére.

Gyürk András
európai parlamenti képviselő, Néppárt-Fidesz
Koszorús László
fogyasztóvédelmi szakpolitikus, Fidesz
Nyitrai Zsolt
a Fidesz Informatikai és Telekommunikációs Munkacsoportjának vezetője
Kiadó: FIDESZ

Forrás: MTI-OS