Lesz-e változás?

2008 január elsejétől változik a kétütemű autókra vonatkozó szabályozás. Ezek az autók csak akkor kaphatják meg a következő zöldkártyát, ha a szigorúbb környezetvédelmi előírásokat be tudják tartani. A Trabant-Wartburg Klub szerint azonban 2012-ig újra ha

A 2004. július 15-e után vásárolt kétütemű személyautók és az összes Barkas már 2005 júliusa óta csak akkor kaphat zöldkártyát, ha szénhidrogén kibocsátásuk megfelel az akkor életbe lépett határértékeknek, vagyis ezeket a járműveket többnyire katalizátorral kellett felszerelni. 2008 január elsejétől azonban minden személyautónak, tehát a 2004 júliusa előtt vásároltaknak is meg kell felelnie az előírásoknak. A szabályozás alól ezután csak a súlyos mozgássérültek Hycomatjai képeznek kivételt.

A Trabant-Wartburg Klub időközben arról értesítette tagjait, hogy a klub beadványának köszönhetően elérték, hogy a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium a szigorítás bevezetését 2012. január. 1-jéig eltolja. A klub december 22-i hírlevelében az áll, hogy a módosított - eredetileg 2002-es - minisztériumi rendelet a gépkocsik környezetvédelmi felülvizsgálatáról és ellenőrzéséről várhatóan január végén jelenik meg.

Magyarországon a statisztikák szerint 110 ezer kétütemű autó van. Az autós klub ezt cáfolja, szerintük csupán néhány tízezer kétütemű autó közlekedik az országban. A különbséget a hibás statisztikai rendszerrel magyarázzák.

Az utolsó eredeti német Trabantot egyébként 1991 tavaszán gyártották.
Forrás: FH