Kacsából ezüst nyíl

Egy Citroen 2CV-ből építette meg egy brit autórajongó a Mercedes-Benz 1930-as évekbeli W25-ös "ezüst nyílának" (Silberpfeile) másolatát. Max Hyde két évig dolgozott winchesteri kertjének sufnijában a kocsin. A 26 éves autószerelő 10 ezer fontot (több mint

Hyde először megszabadította tetejétől a piros "kacsát", de megtartotta a motort, a kerekeket, a függesztést, a váltót és a fényszórókat, majd acélcsövekből és alumíniumból megépítette a 3,6 méter hosszú "Ezüst Nyíl" karosszériáját.

Mint a férfi elmondta: a kocsi megért minden fáradtságot, szerinte ez a legjobb karácsonyi ajándék, amelyet magának adhatott. Hyde szerint "az autó fantasztikus és nagyon jó vezetni. Úgy néz ki, mint az Ezüst Nyíl, de olyan egyszerű kezelni, mint egy Citroent". A kreáció végsebessége 90 mérföld per óra (körülbelül 140 kilométer per óra). Az autó a Max Hyde Motors Mark II nevet kapta.

A W25-ös Silberpfeile kora egyik legjobb versenyautója volt, amely az első szezonban 4 nagydíjat is nyert. A több mint 300 kilométer per órás végsebességű, 320 lóerős, 8 hengeres autóból mindössze néhány darab maradt csak fenn napjainkig. A kocsi megjelenését Hitler személyesen is támogatta, mert német mintapéldának tartotta. A Citroen CV ezzel szemben tömegautó, amely 1948 és 1990 között volt a gazdaságos kisautó kategória egyik éllovasa, mindössze 100 kilométer per órás végsebességgel.
Forrás: FH