"Tartózkodjon a haláltól!"

"Vigyázat: kerülje el a halált!" - ez a vásárló-figyelmeztető címkeszöveg nyerte meg idén az anti-használatiutasítás versenyt az Egyesült Államokban. A jótanács egy traktoron olvasható. Beküldője 500 dollárt - 85 ezer forintot - kapott. A második helyen e

A bronzérem egy babakocsit kiegészítő tárolózsebnek jutott, melyen a következő figyelmeztetés áll: "Ne tegyen bele gyereket!"

A címkeviadal szervezői mindezzel a jogi abszurditásokra akarják felhívni a figyelmet, nevezetesen arra, hogy az Egyesült Államokban az ügyvédek mindenféle ürügy alapján pereket indíttatnak gyártók ellen arra hivatkozva, hogy az adott terméken lévő feliratok nem figyelmeztették kellően a gyanútlan vásárlót. A gyártók ebből következőn igyekeznek bebiztosítani magukat és a legképtelenebb figyelmeztetéseket produkálják.

Az idén már tizenegyedszer hirdettek eredményt. Íme két tanács a korábbi évek dobogósaiból:
"A vécékefével ne tisztítsuk magunkat!"

Egy rollerhez mellékelt szövegrészlet: "A termék használat közben mozog."

Forrás: MTI