Együttműködés a fogyasztókért

A fogyasztók gyorsabb, egyszerűbb és jobb kiszolgálása érdekében együttműködési szerződést írt alá szerdán délután Bakonyi Tibor, a Főgáz Zrt. és Haranghy Csaba, a Fővárosi Vízművek Zrt. vezérigazgatója.

A cégvezetők tájékoztatása szerint a közös ügyfélkör, a közel azonos szolgáltatási terület nyújtotta előnyöket felismerve fejlesztik ügyfélkapcsolati tevékenységeiket. A cél az, hogy a fogyasztók mindkét céget érintő ügyeiket intézhessék akkor is, ha csak az egyik vállalat ügyfélszolgálatát keresik fel.

Első lépésben, még az idén, a mérőóra-állásokat egy rendszerben közölheti az ügyfél. A gázművek telefonos ügyfélszolgálatának (call centerének) üzemeltetésére kiírt pályázatot ugyanis a vízművek nyerte el. Ugyancsak még az idén átjárhatóvá válik a két cég honlapja, illetve kölcsönösen tájékoztató anyagokat helyeznek el a partner ügyfélszolgálatán. Jövőre közös ügyfélszolgálati pontokat, a későbbiekben pedig olyan eljárási rendet alakítanak ki, amely felgyorsítja a víz- és a gázszolgáltatással kapcsolatos ügyintézést. Így például a mérőórák átírásához szükséges dokumentumok és az átírás menetének egységesítésével.

Bakonyi Tibor hangsúlyozta, hogy ezzel a példaértékű közszolgáltatási együttműködéssel arra törekszenek, hogy könnyítsék a fogyasztók ügyintézését. Hozzátette, hogy a két cég együttműködése nem kerül többletköltségekbe, sőt inkább megtakarítást jelent számukra. Közös érdek, közös szándék, hogy csökkenjen a fogyasztók ügyintézésének ideje, illetve, hogy kevesebb bosszúság érje őket.

Haranghy Csaba közölte, hogy az általuk üzemeltetett telefonos ügyfélszolgálattal a mérőóra-állások adatainak bediktálása után a jövőben lehetővé teszik a mérőóra-átírások intézését is. A vezérigazgató az MTI kérdésére megjegyezte, hogy a vízmű és a csatornázási művek korábbi közös ügyfélszolgálata a csatornázási cég külföldi tulajdonosainak döntése alapján vált ketté.

Forrás: MTI