2009-ben indul útnak a Toyota iQ

Alig több, mint egy év múlva már a kereskedésekben lesz a Toyota legkisebb modellje, az iQ koncepció alapjaira épített városi mini. A Volkswagen Up! ellenében harcba küldött japán modellel szemben nagy elvárásokat támaszott a gyár.

A Frankfurti Autószalonon szinte egyszerre mutatta be a Toyota és a Volkswagen a Smartnál alig nagyobb miniautóikat, az iQ-t és az Up!-ot. A wolfsburgiak minden valószínűség szerint előbb megjelennek az autó sorozatgyártású változatával, de a japán modellre sem kell már túl sokat várni, 2009-ben az is megérkezik Európába. Thierry Dombreval, az európai részleg vezetője elmondta, hogy az iQ (még nem biztos, hogy ezen a néven kerül forgalomba) iránt jelentős érdeklődésre számítanak, mivel a fogadtatása kitűnő volt, ezért előzetesen évi 70 ezer darab eladott autót irányoznak elő a kontinensen. Hogy milyen áron kívánják piacra dobni az iQ-t, azt még nem tudni, de minden bizonnyal nagyjából az Aygo-val lesz egy árkategóriában.



Az autóról a méretein kívül amúgy sem sokat árult el a Toyota, csupán annyi ismert, hogy a 2,98 méteres apróság formatervét az európai igényeknek megfelelően, a dél-franciaországi ED2 design központban alkották meg. Sem a koncepció, sem a végleges változat erőforrásáról nem nyilatkoztak még a gyáraik, egyes feltételezések szerint azonban kis hengerűrtartalmú, turbós benzinesek alkotják majd a palettát, és akár egy teljesen elektromos kivitel is elképzelhető. Az iQ méreteiből adódóan városban lesz ideális, ám ha kicsit összehúzzák magukat az utasok, akkor - bár furcsa elrendezésben - négyen is elférhetnek, de persze csak csomagok nélkül.
Forrás: A5.hu