Nemzeti Audiovizuális Média Stratégia

Két héten belül elkezdődik a Nemzeti Audiovizuális Média Stratégia (NAMS) koalíciós egyeztetése - mondta el Sarkady Ildikó kormánybiztos egy szerdai budapesti tanácskozáson. Mint mondta, a digitális átállásról szóló törvény után "a tartalom és forma egy

"Most 11 évet kell behoznunk" - hangoztatta, arra utalva, hogy az 1996-ban hatályba lépett médiatörvényen jószerével még "karbantartási munkálatokat" sem végeztek.

A kormánybiztos szükségesnek nevezte, hogy a mainál egyszerűbbé váljék a műsorszolgáltatók regisztrációja, s ezt törvényi szinten is szabályozni kellene.

Ugyanakkor eldöntendőnek nevezte, hogy elegendőek-e a hazai médiára az általános versenyjogi szabályokat alkalmazni, vagy szükség van külön regulákra is.

"A magyar piac még nem teljesen érett" arra, hogy ne kelljen külön szabályokat hozni - vélekedett Sarkady Ildikó, aki arról is beszélt: 3-5 éves átmeneti időszak után lehetne létrehozni a hírközlési és a médiahatóság feladatait egyaránt ellátó új szervezetet.

A NAMS-sal kapcsolatos "piaci bírálatok" egyikére reagálva a kormánybiztos azt hangoztatta, "nem szeretnénk állami nézettségmérést bevezetni", de szükség van e területen "egyfajta kontrollra".
Forrás: MTI