Nemcsak Pesten lehet dugódíj

Sanghajban torlódási díjat terveznek kiszabni a magánautósok számára a csúcsforgalmak idején, hogy csökkentsék az egyre nagyobb dugókat. A város közlekedési hivatala szerint a "dugódíjak" 10-20 százalékkal csökkenthetik a forgalmat, ráadásul a haladási át

Mint számos más kínai városban, a legnagyobban is az autózás egyre nehezebbé válik, mivel a rohamosan duzzadó középosztály tagjai nem kívánnak tömött tömegközlekedési eszközökön utazni, helyette egyre többen magánautót vásárolnak.

Szeptemberben Sanghaj vezetői azt mondták, hogy 2009-ig 110 milliárd jüant (2576,8 milliárd forint) fektetnek be annak érdekében, hogy további ötmillió ember utazzon buszon és metrón, vagyis hogy a jelenlegi egynegyed helyett a város lakosságának egyharmada vegye igénybe a tömegközlekedési eszközöket.

Forrás: MTI