Nem mindig az olcsó a legolcsóbb

Újabb civil fogyasztóvédelmi honlap indult az interneten. A mitholne.hu látogatóinak véleményeiből egy adatbázist állítanak össze, amelyből kiderül, hogy szerintük hol érdemes és hol nem ajánlott terméket, vagy szolgáltatást vásárolni.

"Vásárlók a vásárlókért, fogyasztók a fogyasztókért a tudatosság jegyében" - ez a mottója a www.mitholne.hu internetes oldalnak. A civil fogyasztóvédelmi portálra bárki megírhatja, hogy hol és milyen tapasztalatai voltak különböző termékekkel, szolgáltatásokkal. Azt is meg lehet írni, ha valaki elégedetlen volt, de azt is várják, ha egyik fogyasztó ajánlja a többieknek azt, ami megfelelt az igényeinek vagy ha elnyerte a tetszését egy akció. Az információkat a szerkesztők egy adatbázisban összesítik, amelyben ezután bárki böngészhet település, szolgáltató vagy termék alapján - mondta a Független Hírügynökségnek Skriba László, a mitholne.hu alapítója.

A honlap szerkesztői arra is felkészültek, hogy ha valaki a versenytársait akarná lejáratni az interneten. Az ilyen szubjektív, megalapozatlan kritikákat megtiltották, és erre figyelmeztetik is a felhasználókat. Ha mégis megjelenne egy ilyen a portálon, akkor azonnal törlik a bejegyzést. Igyekeznek csak tárgyszerű bejelentéseket megjelentetni, tehát csak konkrét hibamegjelöléssel és esetleírással kerülhet fel információ egy termékről vagy szolgáltatásról.

A civil fogyasztóvédelmi honlapot azért hozták létre, mert bár az utóbbi időben gyakran hallunk arról, hogy legyünk tudatos fogyasztók, az alapítók úgy érzik, hogy még mindig kevés ehhez az információ. Bár a hatóságok összehangolt munkája eredményeként sokat javult a helyzet, sok terméken még mindig nem tüntetik fel például az adalékanyagok nevét. A tudatos fogyasztót az különbözteti meg a többiektől, hogy nem csak az árát nézi egy terméknek vagy szolgáltatásnak, hanem megpróbál utánajárni a minőségének, összetevőinek, megbízhatóságának is. Nem mindig az olcsó az olcsó- tette hozzá Skriba László.
Forrás: FH