BKV-sztrájktörténelem

November 20-án üzemkezdettől kétórás figyelmeztető sztrájkot tartanak egy budai és egy pesti buszgarázs dolgozói a Budapesti Közlekedési Zrt-nél. A rendszerváltást követően már több ízben terveztek sztrájkot a fővárosi vállalat dolgozói.

Összeállítás a megtartott BKV-s sztrájkokról 1990 óta:

1990. január 23. - Kétórás tiltakozó munkabeszüntetést tartottak a főváros tömegközlekedésének dolgozói. Mintegy 2800 gépjármű-, autóbusz-, villamos-, trolibusz-, HÉV-, metróvezető lépett sztrájkba a magasabb bérekért, illetve a korszerűbb közlekedési eszközök beszerzéséért.

1993. április 20. - Kétórás figyelmeztető sztrájkot tartottak hajnalban a fővárosi buszvezetők, miután érdekvédelmi szervezetük nem tudott megállapodni a BKV vezetésével a béremelésekről. A munkabeszüntetéshez - amelyben mintegy ezer járművezető vett részt - irodai alkalmazottak is csatlakoztak. Április 22-én a BKV vezérigazgatója és az érdekképviseleti szervezetek vezetői aláírták azt a megállapodást, amelynek alapján április 1-jétől a cég minden dolgozója 21 százalékos béremelésben részesült.

1994. december 13. - A BKV buszvezetői a vasutassztrájkkal való szolidaritásuk jeleként 10 órakor öt percig a megállókban várakoztak a forgalomban lévő több száz járművel.

2000. január 10. - Egy nappal a járművezetők üzemkezdettől meghirdetett figyelmeztető sztrájkja előtt aláírták a bérmegállapodást a BKV-nál, így a 8,5 százalékos béremelésben részesült dolgozók a vasúti dolgozókkal való szolidaritásuk jeleként üzemkezdettől csak félórás szolidaritási sztrájkot tartottak.
Forrás: MTI