Ódor a vasútközlekedést félti

Borsod-Abaúj-Zemplén megyében két vasútvonal ideiglenes megszüntetését tervezi a gazdasági és közlekedési szaktárca, ha pedig ezen vidékekről eltűnik a vasút, a hiánya még nagyobb gondot jelent majd az egyébként is hátrányos helyzetű és csökkenő lélekszám

A rendezvényen jelen voltak azon települések - például Hidasnémeti, Gönc, Göncruszka, Vizsoly, Villmány, Boldogkőváralja, Korlát, Abaújszántó, Abaújkér, Fony, Hejce, Tállya, Rátka és Golop - vezetői, képviselői is, amelyeket közvetlenül érint a vasútvonalak tervezett megszüntetése.
 
Borsod-Abaúj-Zemplénben a Putnok-Szilvásvárad közötti szakaszt, - amely turisztikai szempontból kuriózum - illetve a Hidasnémeti-Szerencs vasútvonalat érinti az intézkedés - mondta Ódor Ferenc.
Hozzátette: a minisztériumi elképzelés szerint ideiglenes szüneteltetésről van szó, ám ez igen csak véglegesnek tűnik. Az egyébként is csökkenő lélekszámú településekről nyilvánvaló, hogy kevesebb az utas, de nem az a logikus megoldás, hogy megszüntetik - mondta.

Úgy fogalmazott, hogy még a szakemberek szerint is jobb a vasút, mint a közúti forgalom, hiszen kisebb a környezet szennyezése, ráadásul a Hidasnémeti-Szerencs vonalat gyakran használták átirányított forgalom levezetésére, ha a fővonalon, Miskolc és Szerencs között probléma merült fel. Így az intézkedés ellentmond annak, hogy összeköttetéseket szeretnének kiépíteni. Ez abban az esetben is igaz, ha Abaújszántóig szüntetik meg a közlekedést, hisz a félpályát akkor sem használják.

Hozzátette: a gyerekek legtöbbje szintén ezen a szakaszon vonattal jár iskolába.

Véleménye szerint a minisztériumban csak "meghúzták a ceruzát", az önkormányzatok pedig hiába jelzik, hogy igényelnék a szárnyvonalakat, erre nincs pénzük és egyelőre ennek feltételei sem ismertek.

A Hidasnémeti és Szerencs közötti vonal tervezett megszüntetése több mint tíz települést érint a térségben, ezek között akad néhány száz lelkes kis falu, és 1.200 lakosú község is - fűzte hozzá.
Forrás: mti