Holtak e-mailjeit továbbítják

Posztumusz elektronikus üzenetek továbbítását vállalja a világ minden tájára egy franciaországi internetes oldal. A Libération című párizsi napilap szerdai beszámolója szerint a titkokkal vagy revelációkkal teli, csak a feladó halála után felbontható végr

Ezek továbbítására vállalkozik ugyanis - nem is kevés sikerrel - a Messavista nevű internetes oldal, amely a címzetteket e-mailben vagy SMS-ben értesíti arról, hogy honlapjukon hagyott számukra üzenetet a szeretett elhunyt rokon vagy ismerős. Azután már mindenki szabadon döntheti el, hogy a megadott jelszóval és kóddal kinyitja-e a túlvilági e-mailt.

"Mindannyiunk sorsa az elmúlás, néha hirtelen! Gondolt-e már arra, hogy mindent elmondott-e azoknak, akik a legtöbbet jelentik önnek az életben?" - hirdeti magát az üzenetek továbbítására szakosodott egyszerre furcsa, komikus és cinikus vállalkozás, amelyet tavaly július óta működtet a 36 éves Bruno Teppe, eredeti foglalkozására nézve bárpultos.

Állítása szerint eddig kétszáz előfizetője van az oldalnak, akik évi 14 eurót fizetnek azért, hogy üzeneteiket haláluk esetén megkapják az előre megjelölt személyek.

Az előfizetők különböző csomagokból válogathatnak. Várható és remélt élettartamuk szerint előfizethetnek egy, öt, tíz vagy húsz évre és tízesével helyezhetnek letétbe üzeneteket. Ezenkívül üzenettípusok közül is válogathatnak: a halálhír bejelentésétől az utolsó (utáni) akaraton át a kamaszkori szerelemnek küldött utolsó vallomásig.

Az üzenetek megírása és a címzettek megjelölése után az előfizetést hitelkártyával kell rendezni, majd a cég egy úgynevezett "procedúra elindítási nyomtatványt" küld a megrendelőnek, aki azt kitölti és egy családtagnál, barátnál vagy az ügyvédjénél elhelyezi, aki a megrendelő halála esetén a nyomtatványt visszaküldi az országában található Messavistának. A cég ugyanis az előfizetések biztosításához országonként kíván leányvállalatot nyitni. Így ha az egyik esetleg tönkremegy, egy másik ország veszi át annak előfizetőit, akik természetesen bármikor átírhatják üzeneteiket és módosíthatják a címzettek listáját.

Az alapító szerint előfizetőik elsősorban szerelmi vallomásokat hagynak posztumusz üzeneteikben. A leggyakrabban hűtlen férjek és feleségek búcsúznak ily módon szeretőiktől.

A kérdés persze az, hogy mi történik, ha egy előfizető megfeledkezik előre bebiztosított üzeneteiről, s hosszú élete során összevész mindenkivel, barátokat vált és mást választ szerelme tárgyául. Hát akkor jó kis leckét kapnak a címzettek. Ha pedig minden alkalommal módosítja posztumusz üzeneteit, ő kaphat leckét az életből.

Forrás: MTI