Telefonos segítség a hajléktalanoknak

Novembertől 24 órás diszpécserszolgálat koordinálja a nyugat-dunántúli régió területén élő hajléktalanok, krízishelyzetbe került emberek szociális ellátását - nyilatkozta Kardos T. Ádám, a szolgálat vezetője az MTI-nek hétfőn.

A szolgálatvezető elmondta, hogy a téli, hideg időszakban különösen fontos a krízishelyzetben élők, hajléktalanok ellátása: a nyugat-dunántúli régióban a Zalaegerszegen működő diszpécserszolgálat fogja össze a szociális munkások tevékenységét. A szolgálat ismeri a helyi ellátórendszerek lehetőségeit, kapcsolatot épít ki a polgárőrséggel, a rendőrséggel, a helyi családsegítőkkel, a gyermekjóléti szolgálatokkal. Tájékoztatja az ott élőket az ellátás lehetőségeiről, valamint a szociális segítő rendszerekről.

A novembertől működő diszpécserszolgálat a nyugat-dunántúli régió egész területéről fogadja a hívásokat, bejelentéseket. Összehangolja a régió szociális tevékenységét, koordinálja a krízisautók útvonalát: honnan kaphatnak az arra rászorulók leggyorsabban segítséget. Emellett információt ad a szociális intézmények férőhelyeiről, megszervezi az odautazást.

Kardos T. Ádám hozzátette: Zalában az állandó készültségben lévő krízisautó kétfős személyzettel egy órán belül a legapróbb településre is el tud jutni.

A téli időszakban 18-tól 22 óráig szociális munkások figyelik a közterületeket. Étellel, meleg teával, gyógyszerrel, takarókkal látják el a garázsokban, pincékben, lépcsőházakban élőket.

A zalaegerszegi átmeneti szállón 125 rászorulót tudnak ellátni, az éjszakai menedékhelyen pedig – egy bővítés nyomán - novembertől 15-tel több hajléktalant fogadhatnak. Itt nemcsak szállást, hanem háziorvosi ellátást és kiegészítő étkezést is biztosítanak a hajléktalanoknak - mondta a szolgálat vezetője.

Forrás: MTI