Órák múlva állhat helyre a közlekedés

Csütörtök reggel 8 órakor véget ért a Mozdonyvezetők Szakszervezetének kétórás figyelmeztető sztrájkja. Az első szerelvény a budapesti Déli pályaudvarról már valamivel a sztrájk befejezése előtt, 7 óra 50 perckor elindult. A munkabeszüntetés körülbelül 60

Csütörtök reggel 8 óra óta folyamatosan indulnak el a vonatok a pályaudvarokról és állomásokról. Lesznek azonban szerelvények, amelyek kimaradnak, és lesznek olyanok is, amelyek összevontan közlekednek. Mindezekről a hangosbemondón tájékoztatják majd az utasokat az állomásokon. Az elővárosi vonalakon várhatóan csütörtök délre, a távolságiaknál azonban csak a délutáni órákra állhat helyre a közlekedés. Késés addig bárhol előfordulhat.

Ha az utasok kérik, a MÁV igazolást ad az állomásokon arról, hogy csütörtök reggel sztrájk miatt nem közlekedtek a vonatok.

Vidéken az összes állomásról szintén folyamatosan indítják a forgalom-szervezők a szerelvényeket. Bár a pályaudvarokra egy átlagos hétköznaphoz kevesebb ember ment ki csütörtök reggel, ők mindenhol türelmesen megvárták a munkabeszüntetés végét. Volt azonban aki nem értette, hogy miért az utasok isszák ennek a levét. Atrocitás sehol sem történt az eddigi hírek szerint.

A GYSEV a sztrájk ideje alatt elindított 6 pótlóbuszt, ezek közül az egyik Győr és Sopron között közlekedett. Mivel azonban a 85-ös főúton baleset történt, a busznak is vesztegelnie kellett.

A mozdonyvezetők reggel 6 órakor kezdték a sztrájkot, ekkor szinte az összes személyszállítást végző vonat elment a legközelebbi állomásig, majd ott megállt. Fűtés és világítás volt a szerelvényeken, és a személyzet is a járművön maradt. A munkabeszüntetés körülbelül 600 vonatot érintett, ez a teljes napi forgalom 20 százaléka. A teherszállítás viszont nem állt le. A sztrájkot az érdekképviselet azért szervezte, mert a Gazdasági és Közlekedés Minisztérium (GKM) nem küldött el határiődre az érdekképviseletnek több jogszabály-tervezetet, illetve újabb mellékvonalakat kíván megszüntetni.
Forrás: FH