Századszor is csak Egy csók...

„Egy csók és más semmi, a vágyam csak ennyi, és csendben elmennénk tovább. Egy perc csak álom, de én azt sem bánom, ha itt ér a számon a szád.” Ki ne tudná folytatni ezeket a sorokat. 2002. december 30-án mutatta be a Vígszínház a legendás, Eg

Korosztálytól függetlenül szerintem, mindenki ismeri Rátonyi Ákos által 1940-ben rendezett filmet. Az Egy csók és más semmi, akkor Jávor Pál, Tolnay Klári nevével híresült el, és váltak örökzöld slágerekké a dalai.

Október 27-én századik alkalommal adják elő a darabot. Eisemann Mihály, Halász Imre és Békeffi István zenés komédiája a színházi változatban sem nélkülözi a nagy neveket. Eszenyi Enikő, Börcsök Enikő, Kern András, Kamarás Iván, Reviczky Gábor és Bárdy György főszereplésével láthatják a nézők az előadást.

Szereposztás
Annie – Eszenyi Enikő/ Hegyi Barbara
Dr. Sáfrány – Kern András
Sándor – Kamarás Iván
Dühös nő – Börcsök Enikő
Péter – Fesztbaum Béla
Teca – Péter Kata
Kulhanek elnök – Reviczky Gábor
Robicsek – Bárdy György
Robicsekné – Hullan Zsuzsa
Bartáné – Barta Mária
Zöldhelyiné – Mícs Ildikó
Krecsák törvényszéki szolga – Farkas Antal
I. bíró – Németh László
II. bíró – Kenderesi Tibor / Komlós István
Vrabecz – Juhász István/ Lajos András
Manci – Danis Lídia
Pincér – Viszt Attila

Díszlet: Horesnyi Balázs
Jelmez: Jánoskúti Márta
Koreográfus: Gessler György
Zenei vezetõ: Komlósi Zsuzsa
Asszisztens: Várnai Ildikó
További dalszövegírók: Füredi Imre, Harmath Imre, Szécsén Mihály, Szilágyi László

Rendezõ: Hegedűs D. Géza
Hegedűs D. Géza rendezte darab jubileumi előadására meglepetéssel készül a színház, konkrétumokat azonban nem árultak el. A premier szereposztásához képest két változás történt: Oroszlán Szonjától Péter Kata vette át Teca szerepét, Lajos András mellett pedig Juhász Istvánt is láthatja majd a közönség Vrabecz szerepében.

Egy válóper és egy kezdődő új szerelem története. Teca, Sáfrány cselédje apát keres a gyermekének. Hogy honnan? Mi sem természetesebb, mint a telefonkönyvből. Mintha ez olyan hétköznapi dolog, hogy így találjunk apát. Egy váratlan fordulat kétségessé teszi Annie győzelmét a tárgyaláson, és Teca jövendő gyermekének választott apjával is gondok adódnak. Elkezdődnek a bonyodalmak, ahogy az lenni szokott az operettek világába.

Dr. Sáfrány ügyvéd legszívesebben válóperes ügyeket vállal: ügyfelei főleg tehetős asszonyok, akik vagy válni akarnak, vagy pont ellenkezőleg, nem akarnak válni. Az ügyvéd bármire kész egy jó perért, szenvedéllyel űzi szakmáját, ha már õ maga nem válhat el a feleségétől, legalább mások szabadulhassanak a házasságuktól.

Sáfrányéknál azonban nemcsak a kliensek, hanem a háziak magánélete is viharos: a cselédjüknek, kisbabája született, de az apa kilétét a lány nem hajlandó elárulni. Az ügyvéd hosszas faggatását egyre nehezebben tűri, ezért végül a telefonkönyvben keres apajelöltet, noha az igazi apa egészen közel van.

A válóperek és az apasági kereset, a családi és más családok életének bonyodalmai fergeteges vígjátékká dagadnak, mindenkinek akad párja és a gyereknek új papája, vagy inkább mamája? A kulcs az ismeretlen Schőn Tóni kezében van.

Eisemann örök klasszikusa a pesti operettnek, szinte minden generációnak megvan a maga kedvence. A Vígszínházban is kirobbanó sikerrel játszották a Fekete Pétert. S itt az újabb szeretnivaló Eisemann klasszikus. Fantasztikus slágerek, sok szerelem, naivitás és finom irónia. Minden, ami egy igazán jó zenés darabhoz kell. A meglepetések majd szombat este kiderülnek, a siker garantált.