Izmos hibridek

Tovább folytatódik a japán gyártó hibridoffenzívája. A jövő elektromos és benzinmotorral szerelt Lexusai alacsonyabb emissziós értékeket és még nagyobb teljesítményt ígérnek.

A Lexus már nem csak Amerikában, vagy éppen Ázsiában, hanem az öreg kontinensen is egyre nagyobb veszélyt jelent az eddig egymással harcoló, de kiválóan éldegélő német gyártókra. Ezt ők is megérezték, amit a két nagy rivális, a BMW és a Mercedes együttműködése is jelez.

Eközben viszont Japánban sem ülnek tétlenül, a Lexus mérnökei most például a hibird technológia továbbfejlesztésén törik a fejüket. Nem eredménytelenül, hiszen a legújabb közlemény szerint a közeljövőben kedvezőbb fogyasztású, károsanyagkibocsátású és emellett még nagyobb teljesítményű modellek érkeznek.



Bár konkrét információnk nincs új típusok érkezéséről, Jim Farley, a Lexus menedzsere elmondta, hogy meglehetősen széles vásárlóréteg hajlandó többet fizetni a környezetkímélő modellekért, pláne ha azok a nagy lökettérfogatú motorokkal ellátott hajtásláncokhoz hasonló, vagy jobb teljesítményt nyújtanak. Itt jönnek képbe a hibridek, melyek amellett hogy városban módfelett takarékosak, a gyorsan mozgósítható Newtonméterek révén dinamikusak is. Egyetlen igazi hátrányuk az akkumulátorok miatt megnövekedő tömeg, de ezek méretét a technológia fejlődéséből eredően folyamatosan csökkentik.

A képünkön látható LS600h a hibrid technológia legújabb képviselője, melynek V8-as motorja az elektromotor segédletével 12 hengeres motorokat meghazudtoló teljesítménnyel tol, miközben fogyasztása egy átlagos hathengeres szedán "takarékosságát" ígéri. Még az idei évben Európa-szerte 2000 darab eladását tervezik, amely az autó versenyképes árát és tulajdonságait tekintve nem tűnik utópisztikus elképzelésnek.