Heti egy kerékpársáv 2009-ig

Birtokba vették a biciklisek a fővárosi Margit hídon kialakított ideiglenes hétvégi kerékpársávot. Avatásként végiggurítottak egy hordót, és körülbelül 150-en kerekeztek át Pestről Budára a Critical Mass szervezésében. Az autósoknak ajánlott hétvégén inká

Demszky Gábor főpolgármester és László János, a Magyar Kerékpáros Klub elnöke csütörtökön jelentette be, hogy június 16-tól szeptember végéig, minden szombaton 14 órától vasárnap éjfélig egy kerékpársávot alakítanak ki a Margit hídon. A bicikliseket szalagkorláttal választják el az autósoktól.

A Margit hídi villanyoszlopok megerősítésével kevesebb hely maradt a járdán, ami sok esetben konfliktust okozott a gyalogosok és a kerékpárosok között. A biciklisek ezért vetették fel a kerékpársáv lehetőségét a főpolgármesternél. Az ötlet két hét alatt megvalósult - mondta Dancs Gábor, a Fővárosi Közgyűlés közösségi közlekedési tanácsnoka a kerékpársáv szombati megnyitásakor.

Az első tapasztalatok azt mutatták, hogy a megmarad egy sávon torlódás alakult ki, és lépésben haladtak az autók Pestről Budára. Dancs Gábor szerint a forgalmi korlátozás hatását, tanulságát nem az első percek tapasztalatai után kell levonni, hanem miután már az autósok is hozzászoktak a módosításhoz. A közlekedési tanácsnok azt javasolja a Pestről Budára tartó autósoknak, hogy aki teheti, használja a nagyobb kapacitású Árpád hidat a Margit híd helyett.

Dancs Gábor a KRESZ-t is módosítaná úgy, hogy egyenlő jogokat adna a településen belül az autósoknak és a kerékpárosoknak. Ez azt jelentené, hogy városokban a bicikliseknek nem kellene az út jobb szélére húzódva haladniuk, az autósoknak pedig szabályosan kellene megelőzniük a kerékpárosokat.

Dancs Gábor arról is beszámolt, hogy a kiskörúti felújítások tervezői már előálltak több javaslattal is a leendő kerékpársáv kialakításával kapcsolatban. Az már biztos, hogy lesz bicikliút, várhatóan 2009-re, de hogy pontosan milyen megoldással, az még nem dőlt el - mondta a közlekedési tanácsnok. Folynak az előkészületek, az adottságokat és a terveket kell összeilleszteni - tette hozzá Dancs Gábor, aki azt kizárnak tartja, hogy a járdán legyen a kerékpárút. Szerinte egy elválasztott keskeny sáv lenne a legideálisabb az úttesten.
Forrás: Független Hírügynökség