Panaszkodnak a légitársaságokra

Brüsszel fél évet adott a repülőtársaságoknak és az EU-tagállamok kormányainak a szükséges lépések megtételére annak érdekében, hogy az utasok megfelelő kárpótlást kapjanak késések és járattörlések esetén.

Az utóbbi két évben 600 euróig terjedő összegű kárpótlás járt annak az utasnak, akinek törölték a járatát. Az utasok azonban általában nem ismerik a jogaikat, így évente több ezren nem jutnak hozzá a pénzhez, amely megilletné őket. Az Európai Bizottság bírósági eljárással fenyegetőzik, amennyiben a légitársaságok nem tartják be a törvényt.

Az Európai Bizottság számára készített tanulmány szerint azokat az utasokat, akiknek járata harminc órás késéssel indult, többnyire késésért kárpótolták, nem pedig a járat törléséért. Ugyanakkor a légitársaságok igen eltérően értelmezték a "rendkívüli körülményeket", amelyek alapján jogukban áll késleltetni vagy törölni a járatokat minden következmény nélkül.

Az adatok szerint egyre nő a kárpótlás elmulasztása miatt benyújtott panaszok száma. A Bizottság tavaly négyezer ilyen bejelentést regisztrált. Az utasok amiatt is panaszkodnak, hogy kárpótlási igényükre hosszas várakozás után kapnak csak választ. A Bizottság újabb jogszabályt készít elő, amely a vonatok és a hajójáratok késéséért, törléséért is kedvezőbb kárpótlási feltételeket szabna meg.

A kártérítési szabályok megsértése miatt akár 4 millió eurós pénzbírság is kiróható.
Forrás: euractiv.hu