Murdoch megelégelte a YouTube hatalmát

Rupert Murdoch ausztrál médiacézár szövetséget hozott létre, amely nyáron új internetes filmszolgáltatást indít, hogy megtörje a YouTube, a Google videómegosztó portáljának egyeduralmát az online videózás piacán.

A News Corp, az ausztrál milliárdos óriáscége az NBC Universal médiabirodalommal kötött megállapodást, amelynek értelmében a két cég gondozásában készült sorozatok és filmek - pl a 24 című krimisorozat, vagy éppen a híres Borat-film és még több ezer órányi anyag - részletei egy új videómegosztón jelennek meg. A Der Spiegel című hamburgi hetilap szerint arra is lesz példa, hogy egész filmeket és sorozat-epizódokat is feltesznek majd, így nyártól komoly vetélytárssal számolhat a YouTube.

A News Corp és az NBC ráadásul egyezségre jutott szinte az összes Google-riválissal is, így az MSN (a Microsoft portálja), az AOL (Time Warner) és a Yahoo oldalaira is felkerülnek a videó-platformon megjelent felvételek a MySpace közösségi oldalon kívül, amelyet már 2005-ben felvásárolt a News Corp.

A Netzeitung című német hírportálon megjelent beszámoló szerint korántsem véletlen, hogy Murdoch volt a kezdeményező, mert korábban meg akarta szerezni a rendkívül népszerű videómegosztót, de tavaly ősszel végül 1,65 milliárd dollár ellenében a Google lett a YouTube új tulajdonosa. A nagy médiavállalkozások és a Google között megbeszélések kezdődtek arról, hogy miként lehetne biztosítani a videomegosztón megjelenő felvételek szerzői jogi védelmét, de a tárgyalások megfeneklettek, és számos kártérítési per indult a YouTube ellen, most pedig létrejött a megállapodás az új portál elindításáról.

A tervek szerint ingyen lehet majd nézegetni a videókat, bevételt pedig a reklámoktól remélnek. A vállalkozás szervezői már be is jelentették, hogy az Intel és a Cisco, a két informatikai óriáscég, valamint a General Motors is szívesen hirdetne az új videómegosztó oldalon.
Forrás: MTI