Sarkozy a borreklám-tilalom feloldásával kampányol

Ígérete szerint megfontolná a francia televíziókban és mozikban alkalmazott borreklám tilalmának feloldását Nicholas Sarkozy, amennyiben megnyeri az áprilisi köztársaságielnök-választást.

A jobbközép elnökjelölt támogatná a "mérsékelt borfogyasztást népszerűsítő reklámot" - jelentette be egy nagygyűlésen. A borreklámokat Franciaországban 1991-ben tiltották be, azzal egyidőben, hogy a külföldi borok keltette versenyhelyzet és a hazai termelés visszaesése miatt egyébként is súlyos helyzetbe került a francia boripar.

Franciaország a világ legnagyobb bortermelője, az ágazat mintegy 75 ezer embert foglalkoztat. "A bort nem sorolhatjuk egy kalap alá a dohánnyal vagy a kábítószerrel", fejtette ki helyi bortermelőknek Sarkozy, aki, bár nem fogyaszt alkoholt, ezúttal megkóstolta a sancerrei helyi nedűt. Az elnökjelölt azt ígérte, védelmezni fogja a francia bortermelőket, kitiltja a piacról azokat az import borokat, amelyek minőségben nem vehetik fel a versenyt a helyi borokkal.

Az utóbbi néhány évben a francia bortermelők alaposan megsínylették a versenyhelyzetet, amely főleg az Ausztráliából, az Egyesült Államokból és Chiléből érkező borok miatt alakult ki, ráadásul ebben az időszakban a fiatalok nagy része egyre inkább más alkoholos italokat részesít előnyben.

A legutóbbi felmérések szerint az elnökválasztások első fordulójában Nicholas Sarkozy és fő riválisa, Segolene Royal egyaránt a szavazatok 30 százalékára számíthat. Mindkettőjük számára kihívást jelent Francois Bayrou, aki immár 17 százalékos támogatottságot élvez, megelőzve Jean-Marie Le Pent a maga 11-14 százalékával. A közvélemény-kutatások a második fordulóra enyhe előnyt ígérnek Nicholas Sarkozynek.
Forrás: euractiv.hu