9,3 millió belföldi vendégéjszakát tervez az MT Zrt.

A Magyar Turizmus Zrt. 2007-ben tovább szeretné növelni a belföldi vendégforgalmat, a társaság marketingtervében szereplő célkitűzés, hogy a magyar lakosság a hazai kereskedelmi szálláshelyeken 2007-ben legalább 9,3 millió vendégéjszakát töltsön el - közö

Az összesített belföldi vendégéjszakák száma tavaly lépte át először a 9 milliós küszöböt. A közlemény szerint ennek megvalósítása érdekében a zrt. még intenzívebben együttműködik a magyarországi turisztikai régiókkal és a turisztikai szakmával, vállalkozásokkal.

A belföldi turizmust számos tényező befolyásolhatja pozitívan 2007-ben. Így az, hogy idén a hétköznapra eső munkaszüneti napok miatt összesen 9 hosszú hétvége lesz, amelyek rendkívül jó lehetőséget kínálnak a kulturális programok, sportesemények, fesztiválok népszerűsítésére.

A belföldi turizmusforgalomra ugyancsak kedvező hatással van az üdülési csekk növekvő népszerűsége, amely mind a csekkértékesítés volumenében, mind a felhasználók számában megmutatkozik.

A Magyar Turizmus Zrt. 2007. évi belföldi marketingtevékenységében kiemelt szerepet kap továbbá a tavalyi Bor és Gasztronómia tematikus év nagysikerű országos eseményeinek - Torkos Csütörtök és Nyitott Pincék Napja - megismétlése, amelyekhez idén újdonságként társul a Borszerda júniusban. A tematikus évek sorozatában idén a Zrt. a Zöldturizmus Évét hirdeti meg, amely a környezettudatosság hangsúlyozásával a természetjárásra, nemzeti parkokra, kerékpáros és lovas turizmusra épül.

A marketingszervezet további kiemelt feladatának tartja a társadalmi szemléletformálást a vendégbarát légkör erősítése érdekében. Kommunikációjában ezért a magyar lakosság és a szakmai szolgáltatók körében is még jobban tudatosítani kívánja a vendégszeretet fontosságát. Ennek érdekében folytatódik a "Virágos Magyarországért" és a "Tiszta Magyarországért" mozgalom is.
Forrás: MTI