2024. március 28. - Gedeon, Johanna
Küldő e-mail: Címzett e-mail:
Üzenet (opcionális):

Kopasz Bálint megállíthatatlan

Három magyar egység szerzett érmet pénteken, a Tokióban zajló kajak-kenu olimpiai tesztverseny első döntős napján: a világbajnok Kopasz Bálint K-1 1000 méteren nyert, míg a Medveczky Erika, Gazsó Dóra kajakpáros 500 méteren és Suba Róbert a KL1-es kategóriában harmadik lett.
2019. szeptember 13. péntek 12:27 - HírExtra

Az augusztusi, szegedi vb-n győztes 22 éves Kopasz ezúttal is magabiztosan diadalmaskodott.

"Újra meg akartam mutatni az ellenfeleknek, hogy engem nem könnyű megverni" - mondta a magyar kajakos, akivel csak a Maty-éren mögötte harmadik portugál Fernando Pimenta tudta tartani a lépést, de ő is csak 900 méterig.

"A körülményeken azért még lesz mit javítaniuk a szervezőknek is Tokióban. Hullámos a pálya, főleg a felevező sávon, ahol hatalmas a motorcsónak-forgalom is, megfeszített testtel kell bemelegíteni, hogy ne boruljunk be, ez pedig sérülésveszélyes. Sok a hal, medúzákat is láttam a vízben és itt a pályán nem jutottunk jó, minőségi ételhez. A szálloda ugyanakkor csúcsszuper, szerencsére jövőre is ott fog lakni a csapat. Három napja érkeztem Japánba, nem volt gondom az akklimatizációval, de ha jövőre sikerül kijutnom, akkor érdemes lesz hamarabb kijönni" - értékelte a helyi körülményeket a magyar szövetség honlapján Kopasz Bálint.

A frissen összeült Medveczky, Gazsó kettős a döntőben közel volt a világbajnok fehérorosz pároshoz, de végül egy apró baki miatt lecsúszott a harmadik helyre, a lengyel duó mögé.

"A végén csak arra tudtunk koncentrálni, nehogy beboruljuk a cél előtt - mondta a nyolcszoros világbajnok Medveczky. - Nem vagyunk összeszokott páros, és jelenleg edzettek sem, nagyon elfáradtunk a végére, ráadásul nagyobb méretű hajóban is eveztünk, így elkezdtünk billegni. Reggel még csak reménykedtem benne, hogy be tudunk jutni a döntőbe, így most nagyon örülünk ennek a bronzéremnek."

A pénteki versenynap utolsó magyar érmét, egy bronzot a paralimpiai ezüstérmes Suba Róbert szerezte a KL1-es kategóriában.

A kenu kettesek 1000 méteres versenyében a Kiss Balázs, Dóri Bence duó az ötödik helyen végzett, míg a nőknél K-1 200 méteren Lucz Anna hetedik lett a rendkívül erős mezőnyben. Női C-1 200 méteren Devecseriné Takács Kincső és Balla Virág csak a B döntőbe tudott bekerülni, ott azonban előbbi olyan időeredménnyel nyerte meg a futamot, hogy az A döntőben azzal dobogóra állhatott volna, mögötte pedig párostársa, Balla ért be másodikként.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Sport témában
Kijutunk-e a labdarugó világbajnokságra?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.