2024. április 20. - Tivadar
Küldő neve: Címzett neve:
Küldő e-mail: Címzett e-mail:
Üzenet (opcionális):

Isten óvja a BVK-t!

A BKV-t az utóbbi hónapokban ért méltatlan mocskolódások közepette kevesen vannak, akik belátják, hogy tudatosan fejlesztett, européer nívójú tömegközlekedés alakult ki Budapesten. Azoknak, kik a tények ismerete nélkül csak rágalmazni tudnak, most összegy
2007. december 12. szerda 07:05 - Constantinovits Milán
Régóta gondolkozom rajta, hogy milyen szerencsés csillagzat alatt születhetett fővárosunk tömegközlekedési vállalata (még anno a hangzatos BESZKÁRT néven), hogy olyan világviszonylatban is kiemelkedő formátumú szakembereknek adhatott elnöki széket, mint Aba Botond, vagy mint jelenleg Antal Attila. Mindennemű ellenük irányuló támadást eleve hiteltelenít a tény, hogy regnálásuk (nem helyes ez a dölyfös kifejezés, inkább „szolgálat” illene ide) alatt sosem látott virágzásnak indult a budapesti tömegközlekedés.

Ennek eklatáns példája a gyorsan, ügyesen, hangtalanul letendereztetett 4-6-os, aminek köszönhetően a Föld egyik legmodernebb szerelvénytípusa siklik körútjainkon. A grandiózus kezdeményezést már megvalósulása pillanatában bírálatok érték, pedig a kifogásolt műszaki zavarok valójában nagyon is célzatos és szükséges tesztek voltak. Mégiscsak jobb az elején látni, hogy egy-egy üzemi baleset milyen következményekkel jár, mint mondjuk pár hónappal később, nemde?



Ám nem kell azért éveket visszautaznunk az idő sárga villamosán, hogy meggyőződhessünk a BKV városszerte megnyilvánuló gondoskodó magatartásáról! Hiszen alig egy hete kaptunk rá ígéretet, hogy szilvesztertől fél órával később indul majd a földalatti, és ritkábban fog napközben járni: így végre lesz néhány nyugodt percünk a legnagyobb reggeli rohanás közben, hogy kicsit lepihenjünk, önmagunkra figyeljünk, és átgondoljuk az élet nagy kérdéseit. Ezért sem sietik el a négyes metrót, hiszen az szintén beláthatatlanul felpörgetné amúgy is fénysebességű életünket.

Sokan hőzöngenek amiatt, hogy a járatritkítások elérik a felszíni tömegközlekedést, illetve több komplett vonal is megszűnik. Nekik üzenem, hogy a tudatlanság sűrű ködfelhője homályosítja el éleslátásukat, hiszen nem veszik észre, hogy a peremkerületi buszjáratok eltörlése a környezettudatos életmód elegáns visszacsempészését jelenti technokrata világunkba. Ha Rákosalsóbitangról csak félóránként van lehetőségünk a belvárosba jutni, egyértelműen a természetbarát kerékpárt vagy a gyaloglást fogjuk választani. Ilyen egyszerű ez, kérem szépen.

Akadnak, akiket még a BKV anyai óvó szeretettel készített videója sem győzött meg az intézkedések szükségességéről, pedig a film kedvesen, didaktikusan magyarázza el nekünk a lényeget. Méghogy manipulatív a képsor csak amiatt, mert üzemkezdés előtt mutatja meg a kisföldalatti ürességtől kongó megállóját! Ez egyszerűen olyan kicsinyes és gáncsoskodó vád, hogy civilizált ember nem is méltatja válaszra, így én sem.

Inkább felhívom a figyelmet a másik, alaptalanul kárhoztatott lépésre, a tarifák 13 százalékos emelésére. Sajnálatos, hogy senki sem veszi a fáradságot, hogy leszálljon a sztereotípiák csuklósbuszáról, és a közhelyek mögé nézzen. Hiszen akkor látná, hogy a jegydrágítások mögöttes célja a fővárosi lét becsületének visszaállítása. Hogy miért is? Mivel eddig oly mértékben alacsonyak voltak az utazási díjak, hogy a hozzánk látogató külföldiek az árak láttán szánalmasnak gondolták a tömegközlekedés színvonalát. Még a legelvakultabb kevélymagyar is beláthatja: magas tarifákkal ázsiónk, tisztességünk is megnő a turisták szemében!

Itt kell megragadnom az alkalmat, hogy komoly erkölcsi megintésben részesítsem a Volán dolgozóihoz hasonlóan rebellis természetű BKV-sofőröket! Eszetekbe ne jusson sztrájkra gondolni, miközben Közép-Európa modern metropolisában a legkorszerűbb vállalatnál dolgozhattok! Aljas vádaskodás, hogy a buszok levegőtlenek, télen megfagy bennük az olaj, és nem fűthetőek rendesen! Aki vezetett már igazi BKV-s járművet, az tudja: álomba ringató lengéscsillapításával, biedermayer üléseivel, és kellemesen mediterrán klímájával utolérhetetlenek a BKV-s buszok.

S ne jöjjön egyetlen reakciós (aki titokban élvezi a társaság szolgáltatásait, miközben harsányan szapulja azokat) sem azzal a megtévesztő féligazsággal, hogy nincsenek fejlesztések a vállalatnál! A piros metró állomásainak felújítása mégis mi volt? A legtrendibb fürdőszoba-dizájnt valósították meg, amihez stílszerűen a felszíni peronokon még zuhanyzót is biztosítottak a fedőelemek divatosan aszimmetrikus összeillesztésével. S előre közlöm, kár azzal jönni, hogy nem működnek a mozgássérülteknek épített liftek. Csak megsúgom, épp ez szolgálja a teljes esélyegyenlőséget: ha az egészséges emberek sem mehetnek felvonóval, akkor miért tehetnék ezt meg a kerekesszékesek? Lehet, hogy fáj, de ez a fair play.

Egyesek azzal a bornírt és nevetséges felvetéssel jönnek, hogy a gödöllői HÉV és a kettes metró összekötése felgyorsítaná az agglomerációba való kijutást. Lehet, hogy így van, ám a hosszabb utazási idő mellett még komolyabb érvek szólnak, ugyanis ezáltal jobban megcsodálhatóak a cinkotai, és mátyásföldi táj szépségei. Sajnos a MÁV illetékeseivel még nem sikerült egyeztetni, így ők egyelőre tíz perccel gyorsabban érnek ki Gödöllőre, mint a régi jó, zöld elővárosi vonatok. Mi ez, ha nem a géplelkű, tömegtudatú konzumidióták önámítása? Na ugye.



Nem tudom, egyáltalán mennyire van nekem jogom megvédeni a BKV vezetőit, akik a cég hűséges, öreg varázslóiként éjt nappallá téve értünk (érted is!) dolgoznak. Mégis megpróbálom, és itt minősítem alantas és nemtelen bolsevista (tetszés szerint választhatóan hitlerista) agressziónak azokat a kritikákat, amelyek az ő javadalmazásukat kérdőjelezik meg. Nem leszek oly kicsinyes, hogy pontos számadatokat idézzek, de azt le kell szögeznem: ezerszeresen rászolgáltak szerény apanázsukra, sőt, illő volna ennyi önzetlen munka után közadakozással segíteni őket, és családjukat!

Indítványozom, hogy a BKV legfelsőbb irányítói az értünk folytatott sokévnyi áldozatos munka elismeréseképpen kapjanak aranyból és titánból öntött szobrot a Móricz Zsigmond körtéren! Javaslatom is van az emlékműre: az életnagyságú szoboralakok álljanak körül egy jelképes áramszedőt, a háttérben pedig a budagyöngyei villamosjavító sziluettje bontakozzon ki. Adományokat szerkesztőségünk címére várunk.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie »
Hozzászólás:

nomad
2007. december 13. 07:37
Te olyan hülye vagy mint a zsiráf segge bazd meg. Nem veszed észre, hogy ironikus a cikk? Minden sorából süt a gunyorosság. De úgy tűnik ez neked meghaladja a felfogóképességed szűkagyú köcsög
Torreádor
2007. december 12. 22:39
Te komcsiseggnyaló geci! Nem elég szaros a szád?
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Gondolataink témában
Szívesen látná Orbán Viktort köztársasági elnökként?
Szó sem lehet róla
Jobb lenne, mint miniszterelnökként
Teljesen hidegen hagy
Csak, ha nincs más elfogadható jelölt
Igen, alkalmas a posztra
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását