Az igazán profi email marketing rendszer
Egyesek úgy vélik, hogy megelégszenek az átlagos szinttel, pedig a siker titka a folyamatos finomításokban és tesztelésekben rejlik. Idővel a konkurencia is beleveti magát, ha még nem tette, és igyekszik még ütősebb leveleket kiküldeni, így különösen fontos, hogy elsajátítsd az alapokat, és jobban belemélyedj.
Jó ha tudod, hogy nem vagy egyedül, bármikor dönthetsz úgy, hogy tapasztalt szakértők segítségét veszed igénybe, például a 7Blog ügynökség az email marketing területén is teljes digitális palettával áll rendelkezésedre.
Mielőtt elmerülünk az email marketing rejtelmeiben, fontos néhány szót ejtenünk a tartalom előtti részekről is. A feladó mindenképpen olyan megnevezés legyen, amely felismerhetővé tesz, ugyanakkor azonosít a cégeddel is. Lehetőleg ne donotreply címet használj. Kizárólag márkanév sem a legjobb megoldás. A név és a vállalkozás sokkal ideálisabb az olvasó számára, hiszen így mégiscsak úgy érezheti, hogy egy létező személlyel kommunikál.
Egy másik kritikus elem a sokaknak hatalmas fejtörést okozó tárgymező. Lényegében ez dönti el, hogy az illető megnyitja, vagy azonnal törli a levelet. Kicsit személyesebbé téve máris 26%-os emelkedést tapasztalhatsz a megnyitás kapcsán. Sőt, ha már a tárgymező lényegretörő, és utal a tartalomra, 50 %-os megnyitási növekedés is elérhető. Például “Bea, 25 kreatív karácsonyi ötlet díszítéshez”. Az emailek tárgya kapcsán fontos az egyediség, a személyesség, és az aktualitás.
Az email tartalmi elemei
A megszólításnál mindenképpen kerülendő a semleges, személytelen megoldás, mint “Kedves Feliratkozó”, vagy “Kedves Vásárló”. Ehelyett az illető nevén történő megszólítás sokkal eredményesebb. Az érdeklődőnek pontosan éreznie kell, hogy a figyelme értékes, ezért a saját nevén megszólítva máris egy kicsivel közelebb kerül ahhoz, hogy megnyissa a levelet, és legalább beleolvasson.
A képek szerepe, hogy megalapozza a tartalom hangulatát, egyfajta életérzést sugározzon. Ami pedig a szöveget illeti, nem hibázol nagyot, ha tájékoztató, inspiráló, emellett a megfelelő terjedelem is lényeges. Az extrém hosszú, bekezdések nélküli, ömlesztett tartalom nem fogja meghozni a kedvét az olvasáshoz.
A CTA gomboknál is tesztelés szükséges, amelyik pedig jobb kattintási arányt generál, azt alkalmazd a későbbiekben.
Elérhetőség biztosítása és menekülési lehetőség
Az aláírás szekcióban érdemes elhelyezned a közösségi felületeid linkjeit, hogy több opció is kínálkozzon az olvasó számára a kapcsolatfelvételre. A kötelező leiratkozási lehetőségnél egy finomhangolás is felkínálható, mielőtt végleg élne a lemondási jogával.
Az email marketing esetében is a kulcs a folyamatos finomítás, tesztelés, mérés. No meg persze a hasznos tippek megfogadása.