Nem igazságos a kampányunk?

Hogyan vált cirkusszá a magyar választás címmel közölt tudósítást a kampányról a The International New York Times.

Az amerikai lap európai kiadása szerint a Civil Összefogás Fórumnak (CÖF) a baloldali politikusokat bűnözőnek beállító hirdetőoszlopokon, villanypóznákon, buszok oldalán látható bohócos plakátja meglepőnek tűnhet azok után, hogy a Fidesz durván átalakította a politikai hirdetések szabályozását.

A kormánypárt azonban, amelyet élesen bíráltak azért, mert 2010-es kormányra kerülése óta tekintélyelvű irányba vitte el az országot, a szerző Danny Hakim szerint tudja, hogyan kell az üzenetet eljuttatni a választókhoz. A kereskedelmi televíziók nem kérhetnek pénzt politikai hirdetésekért, így azok el is tűntek onnan. Maradnak a közszolgálati csatornák, de ott is nyolc órára szűkítették a politikai reklámokat a hivatalos kampány ötven napjában, s a kültéri hirdetések megjelenését is korlátozták. Ez azonban nem vonatkozik a "független" szervezetekre, nevezetesen az "Orbán-párti" Civil Összefogás Fórumra, amelyet korábban részben egy Fidesz-alapítvány finanszírozott, s amely a bohócos kampány mögött áll - írja a lap.

Idézte a szerző a kormány egyik közleményét, amely arra emlékeztet, hogy több uniós országban is korlátozták a politikai hirdetéseket, s csak négy EU-s ország van (Ausztria, Észtország, Finnország és Lengyelország), ahol semmilyen korlátozás nincs érvényben. A lap érdeklődésére a CÖF két alapítója, Fritz Tamás és Csizmadia László röviden azt közölte, hogy nem kaptak támogatást a Fidesztől és "nincs szükségük támogatásra".

Bajnai Gordon azt mondta a lapnak, hogy a Fidesz "érdeke a politikai hirdetések korlátozása, a közmédia pedig az ellenőrzésük alatt áll". Az Együtt-PM vezetője szerint miután a hirdetőtáblák fele az országban a Fidesz-oligarchák kezében van, a többi pedig állami vállalatok hirdetéseivel van tele, az ellenzéknek nem maradt hely. A választás "szabad lesz, de nem fair" - idézte a lap Bajnait.
Forrás: MTI