A Jobbik megakadályozná a BKV "lopakodó privatizációját"

A Jobbik egyebek mellett a súlyadóból, a közlekedési bírságokból és a "magánzsebekbe vándorló" parkolási díjakból befolyt összegből növelné a budapesti közösségi közlekedésnek nyújtott támogatást, és megakadályozná a BKV "lopakodó privatizációját" - közölte szerdai budapesti sajtótájékoztatóján Staudt Gábor, a párt főpolgármester-jelöltje.

Staudt Gábor azt mondta, hogy a BKV járműparkja a legöregebb Európában, és a társaság azért is van ilyen rossz állapotban, mert a közlekedésből származó bevételeket az elmúlt években nem fordították kellő mértékben a cég működtetésére.

Így állt elő az a helyzet, hogy pénzhiányra hivatkozva, "lopakodó privatizációval" magánkézbe akarnak adni több buszjáratot - fogalmazott a jobbikos politikus, hozzátéve: attól félnek, hogy az önkormányzati választás után a teljes buszhálózat privatizációja megkezdődhet, ami végső soron járatritkításhoz vezet. (A Népszava kedden arról számolt be, hogy a BKV - mivel nincs elég forgalomba állítható járműve az őszi iskolakezdésre - 25 buszt alvállalkozótól kénytelen bérbe venni.)

Staudt Gábor kitért arra, hogy továbbra is "jegelik" azt az előző kormány által hozott határozatot, amely a HÉV-hálózat privatizációjának előkészítéséről rendelkezik. Megengedhetetlen, hogy 30 milliárd forintért "kótyavetyéljék el" a HÉV-hálózat tulajdonosi jogait - mondta a politikus, aki kifejezte reményét, hogy a kabinetnek csak "a törvényhozási láz" miatt nem jutott még ideje a rendelkezés visszavonására.

"A BKV-t egyben kell tartani, és nem a HÉV- és buszjáratokat kell levagdosni róla, hanem azt a hatalmas vízfejet, felsővezetői réteget, amely hozzájárult a közlekedési társaság jelenlegi állapotához" - mondta.

A 4-es metró költségvetését ki kell venni a közlekedési társaság büdzséjéből, és ha a beruházást megtisztítják a korrupciótól, "lesz pénz mindenre a BKV-nál is" - közölte Staudt Gábor.
Forrás: MTI