Repülőgép-szerencsétlenség Nagykanizsán

Lezuhant egy ultrakönnyű kisrepülőgép vasárnap délután a nagykanizsai repülőtéren, a pilótája a helyszínen szörnyethalt.

Az Apollo típusú repülőgépeket bemutató egyik magyar honlap információi szerint az Apollo Fox a BCAR előírások S fejezete szerint lett építve.

A törzs hegesztett acélötvözetű csövekből felépülő rácsszerkezet vászonborítással. A főtartók és a bordák mindegyike, ahogyan az egész szárny is alumínium ötvözetből készült, és szintén vászon borítja. A szárnyak hátrafelé becsukhatóak. Egy pilóta ezt a műveletet egyedül tíz perc alatt képes elvégezni. A futómű alumínium laprugós változat. A motorburkolat, a törzs eleje, a szárnyvégek, a kerékburkolatok, az ülésalap, a műszerfal üvegszálas kompozitból készülnek.

A kerekekre a gyártó igény szerint hidraulikus tárcsaféket vagy mechanikus dobféket szerel - olvasható a www.halley.hu internetes címen elérhető szakmai oldalon, amely arra is kitér, hogy a gép orrkerekes és farokkerekes változatban is kapható.
A 65 lóerős gép két típusú légcsavarral készül: 2 ágú fa vagy 3-4 ágú műanyag, szénszálas légcsavarral.

Az Apollo Fox üres súlya 265-285 kilogramm, maximális ülésterhelése 180 kilogramm, fesztávolsága 9,15 méter, szárnyfelülete 11,4 négyzetméter, hossza 5,80 méter, magassága 1,7 m. A tankjába 60 liter üzemanyag fér, átesési sebessége 64 km/óra, maximális sebessége: 200 km/óra. Hatótávolsága 800 kilométer.

A gépnek Magyarországon kívül Belgiumban, Svédországban, Franciaországban, Romániában és Norvégiában van típusbizonyítványa.

A szakmai oldal azt is megemlíti, hogy 2003-ban egy Apollo Fox típusú repülőgép Sármellékről Sidney-be repült földi kísérőszemélyzet nélkül. Semmi probléma nem merült fel a hosszú, 25.000 km út alatt. A két pilóta - akik útjukkal világrekordot állítottak fel - Kántás Andor és Lathky Csongor volt.

(A kép illusztráció)
Forrás: MTI