A DBR Metronak nem tetszik a bírság

A 4-es metrót építő DBR Metró Projekt Igazgatóság vizsgálja annak a lehetőségét, hogy fellebbezzen a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) döntése ellen, amelyben a testület megtiltotta, hogy a DBR és a független szakértő tevékenységet ellátó Eurometro Kft. szerződést módosítson - közölte a DBR vasárnap az MTI-vel.

 A DBR 2009. végén azért kezdeményezte a testületnél az eljárást, mert az Eurometro Kft. tanácsadói feladatait meg akarta szüntetni, mivel erre a tevékenységre már nincs szükség. Így a szerződésükben döntően csak a mérnöki munkák ellenőrzése szerepelne - olvasható a közleményben.

Fontos indokként szerepelt a szerződés módosításának kérelmében a projekt megvalósításának késedelme és az is, hogy a FIDIC szerződéses rendszerből adódóan, valamint az uniós finanszírozás előírásai miatt is szükség van a kapcsolódó dokumentumokban pontosan meghatározott mérnöki feladatok ellátására. (A FIDIC - Federation International des Ingenieures Conseils - a Tanácsadó Mérnökök Nemzetközi Szövetsége.)

Hangsúlyozták: a döntés rámutat arra a nemzetközi FIDIC szerződéses rendszer és a magyar közbeszerzési törvény közötti joghézagra, amely hátrányosan érinti, sőt "ellehetetleníti" a nagyberuházásokat.

A KDB indokolatlannak tartotta, hogy a mérnöki munkákra hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos közbeszerzést írjanak ki, a DBR szerint viszont a munkákat csak az Eurometro Kft. képes elvégezni a projekt ilyen fokú készültségénél, ezért nem nyílt eljárást indítottak.

A KDB a honlapján megjelent határozat szerint a budapesti 4-es metró építési ellenőrzésére és mérnöki feladatainak ellátására a BKV által kiírt közbeszerzés ajánlattételi felhívását, és -dokumentációját, valamint a hozott döntéseket megsemmisítette, és 5 millió forint bírsággal is sújtotta a BKV-t.
Forrás: MTI