A szálláshelyek európai kategóriái eltérőek lehetnek

Óvatosságra int az Európai Fogyasztói Központ a külföldi szálláshelyek lefoglalásánál, mivel csak az Európai Unión belül több mint 30 féle, a szálláshelyek komfortszintje alapján meghatározott besorolási rendszer működik.

A központ keddi közleménye szerint ezért előfordulhat, hogy a látatlanban lefoglalt szálláshely nem felel meg az elvárásoknak. Az Európai Fogyasztói Központok Hálózata a nyilvántartásba vett ügyek alapján úgy tapasztalta, az európai fogyasztóknak gondot jelent az Európai Unión belüli egységes szálláshelyi besorolási rendszer hiánya.

A szálláshelyeknek ugyanis nemcsak a kategóriái, hanem a komfortszint szerinti besorolása is jelentősen eltér egymástól az egyes tagállamokban. Számos tagállamban, például Skandináviában nem is létezik kötelező szálláshelyi besorolási rendszer. Bonyolítja a helyzetet, hogy az európai kontinensen legelterjedtebb csillagos szálláshelyi besorolási rendszer kritériumai országonként eltérőek.

A Magyar Szállodaszövetség december közepén arról tájékoztatott, hogy új, egységes kategóriába sorolják az Európai Unió több mint 17 ezer szállodáját, az ehhez szükséges egységes követelményrendszert a cseh, holland, német, magyar, osztrák, svájci és svéd szállodaszövetségek összefogásával megalakult Hotelstars Union alakítja ki.

Az új követelményrendszer már az év eleje óta működik Ausztriában, a Cseh Köztársaságban, Németországban és Svédországban. Magyarországon a jogi keretek megteremtésével előreláthatólag 2010 második, harmadik negyedévében, míg Svájcban és Hollandiában 2011-től vezeti be.

A közös szállodai minősítési rendszer összesen 270 feltétel teljesítésén alapul. Ezeket egyebek között a vendégek körében végzett felmérések alapján dolgozták ki, így megfelelnek a kor igényeinek, a vendégek elvárásainak.
Forrás: MTI