Népszerű a virtuális pécsi egyetem

Egyre több virtuális hallgatója van a Pécsi Tudományegyetemnek (PTE): mostanáig mintegy másfél ezer fiatal regisztrálta magát a felsőoktatási intézmény online beiskolázási játékán, így a tagok száma most kétszer annyi, mint egy évvel ezelőtt.

Győrffy Zoltán, a PTE szóvivője arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a 2008 őszén indult Nem csak tudást adunk elnevezésű online beiskolázási játéknak köszönhetően a diákok virtuálisan is élhetik mindennapjaikat az intézményben.

Az érdeklődők a www.nemcsaktudastadunk.hu internetes oldalon valódi épületek és helyszínek háromdimenziós modelljei között léphetnek be a virtuális egyetemre, ahol felvételijüket követően államilag finanszírozott szakokon vagy költségtérítéses képzésben folytathatják tanulmányaikat. Lakhatnak kollégiumban, de albérletbe is költözhetnek, és persze arról is dönthetnek, hogy a tanulás mellett mivel töltik el szabadidejüket. Választhatják a szakmai karrier építését, de hírnevük ápolására, kapcsolati hálójuk fejlesztésére is fordíthatják energiájukat.

A hallgatói lét finanszírozását ebben a virtuális világban is meg kell oldaniuk. Kiváló tanulmányi eredményüknek köszönhetően fedezhetik ösztöndíjukból kiadásaikat, vagy szabadidejüket feláldozva vállalhatnak diákmunkát költségeik rendezésére.

Felmérések szerint a regisztrált játékosok 77,5 százaléka rendszeresen játszik a virtuális egyetemen, amely egyébként valódi rajongótáborral is rendelkezik a népszerű közösségi portálokon.

A résztvevők amellett, hogy gyarapíthatják tudásukat és virtuális egyetemi élményeket szerezhetnek, értékes nyereményekhez is juthatnak. A legeredményesebb játékosok februárban gólyatábori helyeket, ajándék- és könyvcsomagokat, magazin-előfizetéseket, sportbérleteket kaphatnak, az első helyezett díja egy robogó.

A PTE a felsőoktatásba jelentkezőkért folytatott kampánya keretében a hazai egyetemek között elsőként döntött a játék indításáról, hogy felkeltse a 17-22 év közötti internethasználó, ám reklámkerülő fiatalok érdeklődését oktatási kínálata iránt.

A játéknak korábban komoly sikere volt az üzleti szférában, ahol munkaerő toborzására használták.
Forrás: MTI