Pénzügyi oktatás a magyar iskolákban
A hazai pénzügyi kultúra továbbfejlesztése, a fiatalok banki ismereteinek bővítése érdekében országos oktatási programsorozatot indított az Erste Bank.
A fiókokhoz közel eső és az oktatási programra jelentkező általános és középiskolákban az osztályfőnöki órák keretein belül alapvető pénzügyi ismeretekről tartanak előadást a diákoknak.
Az Erste Bank - amelynek 300 fiókja van a nagy- és kisvárosokban - megkereste az önkormányzatokat és az iskolákat, felajánlva, hogy munkatársaik segítenének a pénzügyi fogalmak megmagyarázásában. A tavaly ősz óta tartó pénzügyi válság egyik fontos tanulsága, hogy a lakosság meglehetősen tájékozatlan a pénzügyekben - mondta az MTI-nek Danks Emese kommunikációs igazgató.
A Magyar Nemzeti Bank által jóváhagyott és kifejezetten a 12-18 éves korosztály igényeinek és képességének megfelelően összeállított tananyagot - teszt jelleggel - a bank által támogatott kecskeméti SOS faluban mutatták be először, majd májusban az ország két nagyvárosában, Szegeden és Székesfehérváron folytatódott a program kísérleti fázisa. Amennyiben e két városban a kezdeményezés beváltja a hozzá fűzött reményeket, akkor az őszi tanévkezdéstől az egész országban elérhető lesz az iskolák számára a térítésmentes pénzügyi oktatás.
Bár tény, hogy a legnagyobb lehetőség a fiatalokban rejlik, hiszen nyitottak az új ismeretekre és jártasak az internet, valamint a mobil világában, az idősebbek, a nyugdíjas korúak talán még tájékozatlanabbak ezen a téren. Gondoltak-e rájuk a pénzügyi felvilágosítást illetően? Az MTI munkatársának kérdésére Danks Emese elmondta, hogy folyamatosan tárgyalnak az önkormányzatokkal, és keresik azokat a megoldásokat, amelynek révén általában fejleszthető a pénzügyi kultúra, mivel tény, hogy az állampolgárok jelentős részének hiányosak a banki és pénzügyi ismeretei.
Az Európai Unió valamennyi országaiban sürgetik a pénzügyi kultúra fejlesztését, ez a tavaly ősz óta tartó válság egyik lényeges konzekvenciája - állapítja meg az Erste Bank közleménye.
Forrás: MTI