Hetedikként végzett Talmácsi Jerezben

Hetedik lett az Apriliával versenyző Talmácsi Gábor a 250 kcm-esek között a gyorsaságimotoros-világbajnokság vasárnapi Spanyol Nagydíján, Jerezben, míg Tóth Imre, a kategória másik magyar indulója a 16. helyet szerezte meg ugyancsak egy Aprilia nyergében.

Elsőként a japán Aojama Hirosit intették le a spanyol Alvaro Bautista és az olasz Marco Simoncelli előtt a 26 körös viadalon, amelynek Talmácsi a tizedik, Tóth a 19. pozícióból vághatott neki.

A korábban a 125 köbcentis géposztályban világbajnok Talmácsi az idei vb-sorozat harmadik futamán a rajtnál kissé beragadt, s csak szívós munkával tudott előbbre lépkedni. A 9., majd a 8. helyet viszonylag hamar elfoglalta, sőt a 7.-re is rálelt, kilenc körrel a vége előtt azonban hátracsúszott tizediknek. Így kezdhetett mindent elölről, de törekvését csak mérsékelt siker övezte, tudniillik féltávnál a 6-8. helyért csatázott, innen előbbre azonban nem tudott jutni, s végül a 7. lett a Jerez de la Frontera-i pályán.

"Sokat törtük a fejünket a mérnökeimmel a hétvégén, hogy hogyan oldjuk meg a beállításbeli problémákat. Főleg a motor hátuljával, a gátlóval volt gondom, de nem találtunk tökéletes megoldást. Még a bemelegítés alatt is sok mindenen változtattunk, tulajdonképpen ezek egy része segített a versenyen. Meglehetősen rosszul rajtoltam, utána kellett feljönnöm. Végül ez sikerült, volt, amikor kifejezettem élveztem a versenyt, a végén Locatellit is megelőztem, így a hetedik helyen intettek le. Megint pontokat szereztem, és ismét sok tapasztalatot gyűjtöttem. Ennek örülök, és legalább ilyen szinten akarom folytatni a vb-t" - nyilatkozta Talmácsi Gábor.

Tóth három pozíciót javítva az időmérő edzésen produkálthoz képest 16.-ként zárt.
Az élen hatalmas harcot vívott egymással a mezőnyt maga mögött idejekorán leszakító - Aojama, Bautista, Simoncelli és a spanyol Hector Barbera alkotta - négyes, amelyből a véghajrára ketten, Aojama és Bautista kiváltak, különharcukat az utolsó kanyar jobb vételével a japán nyerte "orrhosszal" a hazai versenyző előtt.
Forrás: MTI