Magyar filmek kínai reklámja

A magyar filmek kínai népszerűsítése érdekében Magyar aranyvászon címmel vetítéssorozatot indított a Pekingi Magyar Nagykövetség. Az elsősorban a kínai filmforgalmazók részére szervezett első pénteki bemutatón Tímár Péter Csinibaba című filmjét láthatták

vetítéssorozat elnevezése egy kínai szójáték, ugyanis a mozivásznat kínaiul "ezüstvászonnak" nevezik. A nagykövetségi vetítéssorozaton olyan magyar filmeket mutatnak be, amelyek Magyarországon, illetve nemzetközi fesztiválokon már jelentős sikereket értek el, ugyanakkor Kínában nem kerültek még kereskedelmi forgalomba, és így a kínai közönség előtt ismeretlenek.

"A kínai filmforgalmazói piacon egyre nagyobb számban jelennek meg a külföldi alkotások, ezért a piaci lehetőségek megismertetése, a magyar-kínai filmforgalmazói kapcsolatok kialakításának serkentése és támogatása a magyar kulturális diplomácia kiemelt feladata" - mondta el az MTI-nek Nagy Gábor, a Pekingi Magyar Nagykövetség kulturális és oktatási tanácsosa.

A kínai Rádió, Film és Televízió Hatóság statisztikája szerint Kína 2007-ben 30.234 óra terjedelemben bonyolított import-export filmforgalmazást, a bevételek értéke meghaladta a 4,43 milliárd jüant (146 milliárd forintot). Az ázsiai ország filmkereskedelmi forgalmának jelentős részét a TV-sorozatok teszik ki, s ezeket is elsősorban a szomszédos országokból vásárolja. Az európai játékfilmek iránt is erősödik azonban az érdeklődés, amit a magyar alkotóknak és filmstúdióknak is érdemes kihasználni.
Forrás: MTI