A játékipar a fénykorát éli

A világ egyik leghíresebb játékfejlesztője, Peter Molyneux szerint a játékipar mostanra lépett be csak igazán felnőttkorába. "Most nőttünk csak fel, amikor elkezdtük, olyanok voltunk, mint a hatévesek" - mondta Molyneux egy játékfejlesztőkről szóló intern

A szinte sztárnak számító, időnként kissé furcsa modorú angol fejlesztő-producer ugyanakkor élesen bírálta a játékipart, mondván gyakran kényszeríti a játékfejlesztő csapatokat arra, hogy több mint 100 emberrel dolgozzanak "rizikós" fejlesztéseken.

Ez szerinte rendkívül rossz koncepció, mert "amikor hibázol, és 100 ember dolgozik egy projekten, az tényleg nagy hiba." Hangoztatta, akkor szabad csak hibázni, "hogyha tíz, vagy húszfős csapatokkal dolgozol, mert 100 fővel több millió fontot dobsz ki az ablakon".
Persze a legtöbben arra kíváncsiak, min dolgozik éppen a brit játékfejlesztő-zseni. A Developnak adott interjújában Molyneux megemlítette, hogy "nagyon sok mindent" meg szeretne mutatni nekünk. "A tőlem alig egy karnyújtásnyira lévő gépen a legfantasztikusabb dolog van, amit valaha is láttak" - hangoztatta, többet azonban nem volt hajlandó elárulni új munkájáról.

Peter Molyneux igazi legendának számít a játékiparban. 1989-ben került először a igazán a figyelem középpontjába az azóta fogalommá vált Populous című valós idejű stratégiai játékával és azóta csak ontotta magából a különféle forradalmi címeket. Másrészről az excentrikusságáról híres fejlesztő sokszor okozott már csalódást azzal, hogy túl sokat ígért játékaival kapcsolatban, ám ezeknek csak egy része valósult meg.

Ilyen volt például a Black & White I és II, amelyeket leginkább "stratégiai játékba oltott tamagocsiként lehetett aposztrofálni. A két játék körül Molyneux és cége, a Lionhead hatalmas reklámot csapott, ám végül mindkét rész csak mérsékelt sikert aratott. Ugyan nagyon jól sikerült a tényleg forradalmi és jóval sikeresebb szerepjáték, a Fable első része is, ám pusztán egy része került be azokból a játékelemekből, amelyeket Molyneux ígért.

Éppen ezért Molyneux manapság a jóval óvatosabb, amikor leendő játékairól van szó, és csak ritkán mond ilyen grandiózus szavakat futó projektjeiről.
Az viszont ténykérdés, hogy amennyire nagyzolóak kicsit hellyel-közzel a brit fejlesztőzseni megnyilvánulásai saját játékairól, ugyanakkor annyira pontosak a meglátásai, amikor a játékpiac egészéről tesz kijelentéseket.
Forrás: MTI