Késnek az úrvezetőképzés reformjai

Továbbra is gyökeres változásokat tervez a közlekedési hatóság a hazai autóvezető-képzésben, ám a reform a tervezettnél később kezdődhet - írta a szerdai Népszabadság.

A szaktárca az év elején még tavaszra ígérte a reformcsomagot, ám az még most sincs kész. A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) stratégiai és módszertani igazgatója, Óberling József a késlekedést a lapnak azzal magyarázta, hogy a tervezett változtatások sokasága lassabb tempót, alaposabb előkészítést igényel.

A lap emlékeztet arra, hogy a változtatások szükségességét továbbra is a mind rosszabb vizsgaeredmények jelzik: tavaly ugyanis a tanulók csaknem fele megbukott az első gyakorlati vizsgán.
A tervezett változtatásokat Óberling József nem kívánta részletezni, de annyi tudható: módosul az elméleti képzés, mert a tananyag egyes részei - így például a műszaki ismeretek bizonyos elemei - mára elavultak. Nem hagyják érintetlenül a gyakorlati képzést sem, mert az most túlságosan vizsgaközpontú - olvasható a cikkben.

A lap "szakmabeliekre" hivatkozva a képzés színvonalának romlását a végsőkig kiélezett árversenyre vezeti vissza, jelezve: az iskolák sokszor az oktatáson spórolnak, így a tanulók gyakorta csak 15-30 percet vezetnek a 45 perces órákon. Mint írják: ezek a trükkök könnyen kiküszöbölhetőek lennének az úgynevezett oktaméter bevezetésével, amely mágneskártyára rögzítené, hogy a tanulók hány percet vezettek, és mekkora távolságot tettek meg.

A Népszabadságnak arra a kérdésére, hogy tervezik-e az oktaméter bevezetését, Óberling József csak annyit közölt: "lesz megoldás arra, hogy ne lehessen megrövidíteni a tanulókat".
Forrás: MTI