Noé márkája

A Tudatos Vásárlók Egyesülete és a Pont Kiadó a 79. Ünnepi Könyvhétre jelentette meg Szvetelszky Zsuzsanna: Noé márkája - variációk a tudatos vásárlásra című könyvét.

A könyv - ahogyan az ajánló fogalmaz - kultúrhistóriai vázlatok, cikkek, pszichológiai tükrök, fogyasztói álmok, esszék, kritikák és még megannyi műfaj izgalmas egyvelege.
Külön kitér a szerző - aki öt évig élt Németországban - a reklámtrükkökre, az ünnepek körüli fölösleges áruvásárlási lázra és azokra a technikákra, amelyeket a reklámguruk és a szupermarketek vezetői találnak ki, hogy még többet vásároljunk.

"Ha már életművész nem lesz belőlem, fogyasztóművésszé válok akarva-akaratlan. A tucatnyi vadászfogást, amelyekkel kócos ősanyám mezei nyúlra, vadmézre, akár dércsípte bogyókra vetődött - társaival versenyezve -, gondosan finomítom a szupermarket százféle húst kínáló pultja előtt" - írja a szerző, aki hálózat- és kommunikációkutató, valamint a Tudatos Vásárló magazin és a TudatosVásárló.hu rendszeres szerzője.

A könyv kiadását - amely a Tudatos Vásárlók Egyesülete kiadványaiban eddig megjelent, illetve a közelmúltban született írásokból válogatás - a Nemzeti Kulturális Alap is támogatta.
Szvetelszky Zsuzsannának nem ez az első könyve: írt már a pletykáról, valamint a párkapcsolati és családi problémákról, a mai furcsa családokról, a 35 éves korukig a mamánál lakó fiatalokról és a szinglikről is, egyebek között A kapunyitási pániktól a nagymama elméletig című kötetében, amely ugyancsak ennél a kiadónál jelent meg 2005-ben.

A szerző a Vörösmarty téren szombaton és vasárnap is dedikálja új kötetét a Pont Kiadó könyvheti standjánál.

Forrás: MTI