A Gozsdu-udvarban található galéria kiállításának megnyitóján Andy Vajna filmproducer kiemelte: a huszadik századi fotográfiát nemzetközileg meghatározó André Kertész és Martin Munkácsi munkássága nyitott utat annak a páratlan tudásnak, amelyet - mint a tárlaton is jól látható - a mai kortársak visznek tovább.
A kiállítás témaválasztását magyarázva Kopeczky Róna kurátor megjegyezte: mióta az ember képes csapdába ejteni és maradandóan tartósítani a fényt, azaz amióta fényképez, képeket készít a nőről, számtalan megközelítésben.
A válogatás a sokféle megközelítés keresztmetszetét adja: a pince szinten láthatók a "klasszikusok", André Kertész és Martin Munkácsi képei. Ezek között azok a különösen jelentős alkotások is láthatók, amelyek szimbólumszerűen állnak a két magyar származású, világhírű fotográfus munkássága élén: André Kertésztől a húszas évek közepén készült Szatirikus táncos és Martin Munkácsitól a harmincas évek közepéről származó Egészséges test.
Egészen más "évjárat" Tóth György sorozata, amely az 1990-es évekből való, Lábady István, Dobos Tamás és Puklus Péter fotói pedig a jelent képviselik, nem egy közülük idén készült, valóban ugyanazzal a művészi szemlélettel, amely Kertésztől és Munkácsitól ered.
Mint arra az új galéria vezetője, Bray-Mezey Franciska rámutatott, tudatosan választották ezt az anyagot.
Számos magyar művész volt, aki nemzetközi téren nagyon komoly eredményeket ért el a 20-as, 30-as években. Párizs és New York művészi berkeiben Moholy-Nagy László, Kassák Lajos, André Kertész, Martin Munkácsi, Kepes György és még sok magyar művész neve ismerősen és elismerten csengett.
A korszak magyar világklasszisaival azonban csupán az utóbbi években találkozhatott kellő hangsúllyal idehaza a közönség. A G13 Galéria célja, hogy láthatóvá és elérhetővé tegye ezeknek az alkotóknak a munkáit, karöltve napjaink kiváló művészeivel, ezzel teremtve meg az összeköttetést múlt és jelen között.