Hódítanak a természetes kozmetikumok

Világszerte egyre nagyobb az érdeklődés a természetes kozmetikumok iránt: az Organic Monitor brit piackutató intézet az európai forgalmat 1,1 milliárd euróra (278 milliárd forint), a világpiacét 5 milliárd euróra becsüli - tájékoztatta az MTI munkatársát

A természetes kozmetikum Európában és - hagyományosan - Ázsiában divatos árucikk, és az Egyesült Államokban is a leggyorsabban növekvő piacok közé tartozik. Mióta Hollywood csillogása is körüllengi ezt a termékpalettát - amely egyben filozófia is - azóta divat lett ilyen kencéket használni.

Az efféle kozmetikumok fogyasztói ugyanis többnyire tudatosan választanak ilyen terméket, környezetvédők, állatbarátok, hívei az esélyegyenlőségnek, az egészséges életvitelnek és sokan vásárolnak közülük általában bioterméket.

Japánban például a természetes kozmetikumok német márkái versenyeznek a világ összes luxustermékével az ottani nagyáruházakban. A terjesztési csatornák a nagyáruházaktól a kozmetikai szalonokig terjednek - hangzott el a nürnbergi, február végén rendezendő Vivaness 2008 vásár budapesti sajtótájékoztatóján.

A kozmetikumok vásárlása világszerte egyre nő, amiben az is szerepet játszik, hogy mind többen allergiásak a hagyományos termékek illat- és festékanyagaira, valamint a tartósítószerekre.
Forrás: mti