Folyamatosan csökken a bevétel a gépjármű-kereskedelemben

Nem ért egyet a regisztrációs adó mértékével a Magyar Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetsége. A szervezet álláspontja szerint maximálni kellene a teher mértékét, s akkor nem járnának a magyarok külföldi rendszámú autókkal, hogy elkerüljék az adófize

Ennek egyik oka a gazdaság rossz állapota, a másik viszont, hogy a jövedelmek csökkenése után egyre kevesebb lesz az olyan vásárló, aki nulla százalékos hitellel száll be egy autó megvásárlásába. Ez - a szakember szerint - egyébként is nagyon rossz választás, mert nem elég, hogy az ember kétszer fizeti vissza az autója árát, de a kocsi a futamidő alatt mindig kevesebbet fog érni, mint a fennmaradó hitel. "Szegény ország lakóinak a többieknél is jobban kellene figyelniük arra, mekkora autót és ezzel mekkora terhet választanak" - fogalmazott az elnök.

Gablini Gábor elmondta: az európai tendencia az, hogy a kereskedőknek folyamatosan csökken a hasznuk az eladásokból. A kieső pénzt márkaszervizek fenntartásával igyekeznek pótolni. Magyarországon azonban súlyos probléma, hogy az autószervizek, -műhelyek kilencven százaléka valamilyen módon érintett a feketegazdaságban. Ezért tűnik úgy, hogy a márkaszervizek drágák. Pedig csak arról van szó, hogy amíg a márkaszervizek igyekeznek minden jogszabályt betartani, addig a sufniműhelyek fütyülnek ezekre. Sokszor szakszerűtlen, rossz minőségű munkát kap a tulajdonos, igaz, lényegsen olcsóbban. Ez balesetveszélyes - mondja a szövetség elnöke a vele készült interjúban.
Forrás: FH