Sávkövető az új Volvo

Az EU Közút-Biztonsági Napján, április 27-én két újabb balesetmegelőző rendszert mutat be a Volvo Tehergépkocsi: a sávkövető és az alkalmazkodó utazásellenőrző szisztémát.

A sávkövető rendszer annál is hasznosabb, mert a tehergépkocsi-balesetek nagy része sávelhagyás folytán következik be. Leggyakrabban ez okozza a frontális ütközéseket is. Az új szerkezet helyzetfelmérő szenzorból - az útburkolati jeleket leolvasó kamera és a hozzá tartozó ellenőrző rendszer - és egy számítógépből áll, amely jegyzi, ha a jármű kifelé mozog a sávból.

Amikor a számítógép észleli, hogy a jármű véletlenül ráhajtana egy útburkolati jelzésre, hangjelzéssel figyelmezteti a sofőrt. Amennyiben a gépkocsivezető már fékezett vagy igazított a jármű helyzetén, a hangjelzés elmarad. A rendszert a sofőr maga aktiválhatja vagy kapcsolhatja ki.

A Volvo másik balesetmegelőző technológiai újítása az alkalmazkodó utazásellenőrző rendszer (ACC), amelynek sajátossága, hogy a kerékféket is tartalmazza. Az előző generációhoz képest a fékezés ereje sokkalta nagyobb, az elosztása egyenletesebb. Pontosították a követési rendszert, amely biztosítja a jármű előtt haladó gépkocsitól való távolságot.

Sávkövető rendszerrel látják el a Volvo FH és FH16-os járműveket, alkalmazkodó utazásellenőrző rendszerrel pedig az összes FM, FH és FH16-os, valamint az automata sebváltós modelleket. A két rendszer forgalmazását őszre ígérik.

Forrás: euraciv.hu