2019. november 14. - Aliz

Az igazi segítségnyújtás

Ha közvélemény-kutatást tartanánk arról, hogy hány ember viszi haza a munkahelyi problémákat és vice versa, a személyes problémáit a munkahelyére, akkor valószínűleg a válaszok túlnyomó része azt erősítené meg, hogy inkább a munkahelyi gondok okoznak otthoni fejfájást a dolgozók körében, míg a személyes problémákról szinte senki nem beszél szívesen a munkahelyén.
2019. október 15. kedd 16:10 - HírExtra
 

A mindennapok valójában

Mégis a mindennapok valósága mást sugall, hiszen hányan mennek be nap mint nap a munkahelyükre úgy, hogy a munkaidő alatt az otthon maradt beteg gyerekükre vagy az éppen párkapcsolati válságban szenvedő házasságukra gondolnak. A személyes gondjait szinte mindenki próbálja leplezni a munkahelyén, kényelmetlennek érzi, ha kollégái tudomást szereznek róla. Viszont aki gondokkal küzdve érkezik meg a munkahelyére, annak valószínűleg a teljesítménye sem lesz megfelelő.

Ennek ellenére hányan kérnek segítséget, illetve hányan tudnak segítséget kérni ma Magyarországon a munkahelyükön személyes problémáikkal? A nyugati országokkal ellentétben itthon alig-alig akad még olyan vállalat, ami hangsúlyt fektet arra, hogy a dolgozók ne csak dolgozni járjanak be hozzá, hanem egy olyan támogató közeget biztosítson a munkavállalóinak, amely valódi segítséget nyújthat a baj idején.



A program

A munkavállalói támogató programok hazánkban körülbelül egy évtizede jelentek meg, és még ma is gyerekcipőben járnak. Olyan védőhálót jelentenek a munkavállaló számára, amely akár a személyes problémák felmerülésekor is rendelkezésére áll. De leginkább a pszichológiai, jogi és pénzügyi területekre terjednek ki, hiszen ezeken a területeken jelentkező problémák befolyásolhatják a munkavállaló munkahelyi teljesítményét, közérzetét.

Személyes problémák

A támogató programok minden dolgozó számára ingyenesek, és anonim módon vehetők igénybe, leginkább telefonos vagy személyes segítségnyújtás útján. Ezzel a lehetőséggel ma a munkavállalók még nagyon ritkán élnek, még akkor is, ha a vállalat megteremtette már erre a lehetőséget. A munkavállalók leginkább szkeptikusak, de ha sikerül is megteremteni a bizalmi kapcsolatot munkaadó és munkavállaló között, akkor a segítségkapásért a munkavállaló nagyon hálás lesz, erősebben elköteleződik a vállalat iránt, és jobban érzi majd magáénak a cég által képviselt értékeket.

A kifizetődő törődés

A törődés, amellyel a munkáltató a munkavállalók felé fordul, a szervezet egészére hatást gyakorol. Azok a dolgozók, akiknek rendben van az életük, kevesebbet fognak hiányozni, jobban koncentrálnak a munkájukra, többet fognak termelni, így a hatás gazdaságilag is nyereséget jelent majd az egész vállalatnak.

A segítségnyújtás viszont csak akkor kezdődhet el, ha azt a cég megfelelően kommunikálja a dolgozói felé, hogy van lehetősége segítséget kérni. Egy megfelelő tanácsadói hálózat kiépítésével a program megvalósítása sikerülni fog.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Életmód témában
Drogok legalizálása?
Igen
Egyes fajtákat, rendezett, ellenőrzött körülmények között igen
Soha!
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását